Nečekaný úspěch elektromobilů donutil Volkswagen po týdnu zastavit jejich prodej. Takový zájem nikdo nečekal

Mohutný a zcela nečekaný úspěch elektromobilu ID.3 donutil Volkswagen k zastavení prodeje. Otázkou zůstává, jestli to bude stačit k vyřešení problémů, které Volkswagen sužují.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

Kdyby to nevypadalo tak absurdně, zejména v kontextu posledních dnů, tak se tiskové zprávě z Volkswagenu nebude chtít ani věřit. Ta zpráva totiž začínala podobně, jako náš titulek: „Volkswagen musel po týdnu ukončit prodej svých elektromobilů. Vedení firmy překvapilo, jaká poptávka je po elektromobilech řady ID.“ Opravdu? V době, kdy se zavírají továrny a propouští desítky tisíc zaměstnanců? Nebo je za tím něco jiného? Že by slevy? Pojďme se na to každopádně podívat společně.

Kombinace razantní slevy a výhodného leasingu: úspěch zaručen

Sleva je možná opravdu tím důvodem, proč se během týdne vyprodal kontingent vozů ID.3, určených původně k prodeji v horizontu spíše měsíců než týdnů. Respektive jednoho týdne. Ještě větším důvodem ale zřejmě bude kampaň „Drive electric“, jež pro Volkswagen skončila vpravdě kolosálním úspěchem. Během několika dní se totiž na (mimořádně výhodné) leasingové smlouvy prodaly tisíce vozů. Což jasně ukazuje, že cena hraje při prodeji elektromobilů zásadní roli. A výhodný leasing jakbysmet.

Jinými slovy, dejte nám produkt za dumpingovou cenu, nabídněte nám na něj opravdu extra výhodný leasing, nejlépe bez akontace a s minimální splátkou, a my vám za to na oplátku „vyluxujeme sklady“. To přesně udělali zákazníci Volkswagenu v Dánsku, kde byla tato kampaň zkušebně spuštěna. A co víc, cenu dosud velmi špatně prodávaného VW ID.3 prodejci nastavili dokonce níže, než je cena Volkswagenu Golf. Může se pak někdo divit masivnímu úspěchu?

Za pár tisíc korun měsíčně jsem vám k službám

Snad jen ti, co si ještě nedávno koupili elektromobil od VW za „plnotučnou“ cenu. A bez výhodného leasingu. Ale toto zklamání postihlo třeba i kupce Tesly před podobnou slevovou akcí.

VW ID.3 Pro se dal pronajmout za přibližně 2 100 dánských korun, což je přibližně 6 300 korun českých. Luxusnější model ID.3 Pro S “Goal” se 77 kWh baterií bylo možné pronajmout za přibližně 2 700 DK měsíčně, tedy zhruba za ekvivalent 7 100 českých korun. Není divu, že nabídka byla sice spuštěna 27. ledna, ale do 6. února byly všechny vozy na leasing pryč. Volkswagen přitom očekával, že kampaň potrvá minimálně do 10. února.

Ani masivní slevy nedokáží napravit celkový neúspěch

Nicméně i když jsou nyní všechny vozy na leasing ze skladů pryč, neznamená to, že by to Volkswagen snad otočilo na cestě k černým číslům na konečném výsledku. Výrobce je sužován obrovským dluhem a do roku 2030 bude jen v Německu zrušeno 35 000 pracovních míst a několik továren. Což je něco, co se v 87leté historii VW Group ještě nikdy nestalo. Tento týden navíc muselo vedení koncernu přiznat (ostatně již poněkolikáté), že co se týče elektromobilů, Němci zaspali, co mohli. „Jsme pozadu,“ zaznělo z Wolfsburgu. Co s tím? Napadá vás nějaké řešení? Napište mi jej do diskuse pod článkem, děkuji!

Napadá vás nějaké východisko z této krize?

Diskuze Vstoupit do diskuze
146 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články