Premiéra nového modelu na veletrhu je skvělým způsobem, jak umožnit zájemcům důkladnou prohlídku a seznámení s vozem. A ideální je, když jsou ty premiéry rovnou dvě.
Není to tak dlouho, co jsme psali o aktivitách společnosti Plastonic s.r.o., importéra automobilky Dongfeng ve střední Evropě. Jejich nové SUV Forthing T5 EVO, které jsme měli zapůjčené, vzbuzovalo pozornost kamkoli, kam jsme s ním přijeli, zářivá červená barva v kombinaci s ladnými křivkami přitahovaly okolí jako magnet. A to jsme se ani nezmiňovaly, že Plastonic má v záloze druhé SUV, možná ještě atraktivnější. A obě vystaví na esalonu tento víkend ve veletržním areálu PVA v pražských Letňanech. Pojdme se na obě premiéry podívat společně.
T5 EVO vzbudilo pozornost, kamkoli jsme přijeli
Na skok ale ještě k zmíněnému Forthing T5 EVO. Nejvíc zájmu a žádostí o podrobnosti jsme totiž zaznamenali, když jsme se s obdivovateli zapovídali a došlo i na to nejdůležitější: na placení. Být T5 EVO naše, asi bychom jej bez problémů prodali, a možná ne jednou. Kombinace dostupné ceny, poměrně velké a navýsost elegantní karoserie a moderního interiéru zkrátka udělaly svoje. Zajímavé ale je, kolikrát zazněl i dotaz, jestli bude i „T5 elektro“. No, nebude. On už totiž je. A jmenuje se jednoduše: T5 EVO EV.
Pravda, vymyslet toto pojmenování asi marketérům Forthingu, jedné ze značek koncernu Dongfeng, asi moc práce nedalo. Je to na elektriku? Tak tam dáme „EV“. A jak řekli, tak udělali. Od svého benzínového sourozence se tedy liší pochopitelně především pohonem, který v tomto případě zajišťuje 150kW elektromotor v kombinaci s 85,9kWh baterií. Oboje zajistí dojezd 550 kilometrů, s možností rychlonabíjení s výkonem až 80 kW, kdy z 30 na 80 procentech budete za 45 minut.
VOYAH Free nabízí designovou a technickou špičku z Číny
To je však jenom polovina překvapení ze strany Forthingu a importéra, společnosti Plastonic s.r.o. Tou druhou polovinou je také SUV, nicméně mířící o notný kus výše. A také na výrazně náročnější zákazníky. VOYAH Free je totiž zcela názornou ukázkou, kam až se dostala dnešní produkce z Číny, jak prémiové vozy tamní výrobci dokáží nabídnout a jak mohou směle konkurovat nejlepším značkám z Evropy. Stačí možná jen tři čísla: 360kW výkon, 500 km dojezd a 120kW nabíjecí výkon.
Vše další o VOYAH Free se dočtete v našem již publikovaném článku, ale zcela nejlepší je pak oba vozy vidět naživo a vedle sebe. A vše si důkladně prohlédnout a porovnat. A přesně to umožní stánek importéra na veletrhu esalon v Praze celý tento víkend. Nenechte si ujít akci, svým rozsahem jedinečnou u nás i ve střední Evropě – nebudete rozhodně litovat.