Pandemie koronaviru zasáhla takřka všechen průmysl napříč celým světem. Neodkoupené zboží je však potřeba někam uložit.
Rok 2020 byl katastrofální pro téměř celou ekonomickou sféru, nevyjímaje automobilový průmysl. Vozidel se totiž v loňském roce prodalo rekordně nízké množství a společnosti, které pokračovali ve výrobě dále a měli dopředu naskladněné vozy se jich museli zbavit. Protože však nebyl odbyt od spotřebitelů, byly firmy nuceny je uložit na letišti.
Z runwaye je teď parkoviště
Auta stojí prakticky všude, nevyjímaje uvolněné hangáry, zeleň v okolí asfaltového povrchu a samotné rozjezdové dráhy pro letadla. Všechno způsobila opatření přijatá v rámci boje Velké Británie s onemocněním SARS-CoV-2. V rámci nařízení museli na určitý čas zavřít i výrobní linky, před nimi se však přerušil provoz dealerských center.
Prodej byl přerušen ještě na jaře loňského roku, a od té doby se na vojenské letiště RAF blízko Horního Heyfordu dováží jedno auto za druhým. V květnu 2020 jich tam evidovali stovky vozidel, číslo se však stále navyšuje. Pořízené letecké snímky zobrazují rozsáhlou plochu, na které jsou automobily rozprostřeny v několika řadách.
Prodej aut ve Velké Británie
Tomuto průmyslovému odvětví se daří snad po celém světě a není tedy divu, že i Británie na prodeji osobních automobilů bohatla. V loňském roce jim přes prodej vozidel udělala tlustou čáru pandemie. Pro srovnání je vhodné uvést, že v dubnu 2019 se na tomto území prodalo 161 064 kusů aut, v roce 2020 to však bylo jen 4 321, což znamená pokles prodeje o nějakých 97 %.
Británie zatím covid nezvládá
Toto evropské souostroví bylo pandemií zasaženo velmi tvrdě, což ukazují čísla nakažených za uplynulý rok. Nákaza se šířila opravdu rychle, zároveň s ní se zpřísňovala i opatření a samotný premiér Boris Johnson musel být hospitalizován na jednotce intenzivní péče. Velké množství firem zkrachovalo a ostatní, mezi něž patří i Brity oblíbená automobilka Range Rover stojí na pokraji úpadku.