Konečně tu jsou data prodejnosti za měsíc listopad, které ukazují, kdo jasně dominuje. Jedná se o Volkswagen, který tento měsíc zcela ovládl jak co do počtu zaregistrovaných vozidel, tak i do nárůst oproti předchozímu období. Tolik úvod k prodejům vozidel v Evropě, kterých se za tento podzimní měsíc prodalo, tedy lépe řečeno bylo zaregistrováno, více než 1,2 milionů. Podívejme se na to, jak se automobilkám dařilo.
Volkswagen jasně dominuje
Jak už jsme uvedli v samotném úvodu, listopad zcela ovládl Volkswagen, a to s počtem 149 192 zaregistrovaných vozidel. Jedná se také o výrazné navýšení prodejů o 9,3 procent. Na druhém místě se umístil Renault, který však výrazně ztrácí. I když zájem o své vozy zvýšil o 1,3 procenta, celkově jich prodal „jen“ 79 822, což je opravdu velká ztráta na vedoucí VW. Na třetím místě se umístil Mercedes-Benz s počtem 76 003. I této automobilce se dařilo více, jelikož jde o zvýšení o 1,6 procent.
Škodovka není ani v TOP 5
Zatímco u nás vozy Škoda jasně dominují, evropský trh má jiné priority. A tak mladoboleslavská automobilka není ani v první pětce. Tu totiž uzavírá s počtem 74 427 prodaných vozidel Peugeot, pro který je letošní listopad horší o 1,2 procenta. Za tím je Ford s počtem 73 969 vozidel, který naopak hlásí výraznější zlepšení, o 3,5 procent.
Jdeme na druhou pětici
Jdeme na pokračování, konkrétně šesté místo, kde se nachází BMW s počtem 69 540 prodaných vozů. Tento počet naznačuje zvýšení prodejů o 3,5 procenta. A až za ním se nachází Škoda, která však lehce ztrácí, a to téměř o jedno procento. V letošním listopadu v Evropě prodala pouze 61 510 vozidel. Následuje Toyota s počtem 56 913 vozidel a zlepšením o 5,6 procent.
Deváté a desáté místo zaujme především výrazným skokem, jak směrem vzhůru, tak směrem dolů. Deváté Audi hlásí s počtem 53 548 aut zlepšení o celých 39,4 procenta. Naopak desátý Opel hlásí s počtem 51 400 prodaných vozidel výrazné zhoršení, a to o 22,1 procent.