V těchto evropských zemích jsou řidiči nad 70 let omezeni v pohybu a mají v autech nainstalované lokátory polohy

Konkrétní evropské země omezují pohyb řidičů nad 70 let věku a také instalují lokátory jejich polohy pro lepší přehled.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Existují evropské země, které limitují řidiče nad 70 let a sledují jejich polohu. Kvůli horšímu zdraví jsou lidé nad 70 let omezeni rizikem ztráty řidičského průkazu při jízdě dál než 30 kilometrů od svého bydliště a mají také instalovány lokátory své polohy. V Británii byla debata o starších řidičích posílena nárůstem jejich počtu na silnicích během poslední 25 let a také rostoucí statikou ukazující jejich zapojení do nehod.

Věk a zdraví jako rizikový faktor řízení

Čísla z počtu nehod bohužel hovoří poměrně jasně. Fatální nehody na silnicích, které zahrnovaly řidiče ve věku nad 70 let, vzrostly z počtu 95 v roce 2010 na 145 v roce 2020. Jedním z návrhů provázejících debatu na toto téma bylo, že si řidiči v tomto věku ponechají průkazy za podmínky, že se budou držet pouze na místních silnicích. Pokud mají zdravotní problémy, mají být omezeni vzdáleností 30 kilometrů od svých domovů.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Jako další možná opatření zazněl například zákaz řízení v noci, což bylo provázeno návrhem na cenově dostupnější veřejnou dopravu právě pro tuto skupinu. Podle zájmových organizací se ovšem nebude jednat o nijak zvláštní šok pro řidiče v důchodovém věku, protože se obecně pohybují spíše na místních komunikacích a nevypravují se na dlouhé jízdy.

Limitace, která by nemusela nijak bolet

Navrhovaná opatření by pohyb regulovala na místní oblast, případně dovolila pohyb mimo ni na nějaký určitou dobu. Dle momentální legislativy ztrácí řidičský průkaz v Británii platnost poté, co řidič dosáhne 70 let. Pokud chce dále řídit, musí úřadům sdělit svůj zdravotní stav a problémy, které by mohly mít na řízení vliv. Řidičů v tomto věku je aktuálně víc jak 5,5 milionů a stovky tisíc z nich jsou staří skoro 90 let.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Třetina z tohoto počtu ovšem úřady neinformovala o svých zdravotních problémech, v nichž dominují potíže se zrakem. Třetina řidičů tak nesplňuje základní legální podmínky pro držení řidičského průkazu. Podle světových statistik v této oblasti je víc jak 2000 nehod zaviněno právě vyhýbání se pravidelnému testování zraku.

Zdroj: AutoCar

Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články