V roce 1886 vytvořil lékárník v Atlantě v Georgii Dr. John S. Pemberton nový nealkoholický nápoj s ochuceným sirupem, který se ve směsi se sycenou vodou ukázal jako velmi osvěžující a oblíbený. Lékařův obchodní partner, Frank M. Robinson, údajně přišel s názvem „Coca-Cola“ a také prý navrhl ono výrazné logo.
Pemberton prodal svůj podíl ve firmě v roce 1888 místnímu obchodníkovi Asa G. Candlerovi, který se pak, s cílem rozšířit oblast trhu s nápojem mimo oblast Atlanty, přestěhoval. Později v roce 1894 začal Joseph Biedenharn plnit lahve v místnosti za svou sodovkovou fontánou ve státě Mississippi, což bylo poprvé, což umožnilo distribuovat a prodávat Coca Colu i v místech, kde nebyl zdroj sodovky
Tři podnikatelé v Chattanoogě v Tennessee pak podnikli další krok a v roce 1899, kdy koupili práva na plnění Coly do lahví od společnosti Asi Candler, postavili velkokapacitní stáčírnu. Od tohoto okamžiku se partneři vrhli na širokou distribuci, která byla zajišťována místními koňskými povozy.
Brzy se objevily také automobily upravené k přepravě zboží, provozovali je různí distributoři. Automobilka Ford a Coca-Cola spolupracují už velmi dlouho a na fotografiích tak můžete vidět legendární model „T“ a také Ford Torpedo Roadster z roku 1912 na prodlouženém rozvoru, s odolnými ráfky a speciální zadní částí vyrobenou pro přepravu bas s lahvemi. Francii ve 20. letech 20. století brázdily Fordy vybavené dvaceti čtyřmi skříněmi.
Jakmile se na trh objevily lehké a střední užitkové nákladní vozy, obchodníci s nápoji a distributoři k nim obrátili pozornost, aby dodali výrobek: Patřil k nim třeba dvoutunový pozdní model Ford AA 1-1 zachycený v centru Denveru v Coloradu. V El Pasu, v Texasu byl používán Chevrolet Panel Truck.
V Birminghamu v Alabamě používali nákladní vozidla Ford Model AA. Vozidlo Ford z roku 1935 doručuje zásilku během povodní v Zicmundu ve Virginii. Po 2. světové válce distributoři přešli na klasické pickupy, které jsou v podstatě používány i dnes; na obrázcích v galerii můžete vidět mimo jiné také model nákladního vozu Ford P500 Coca-Cola z roku 1953.