Některé nabídky se ukáží jako výhodné až v průběhu času. Ta na velké japonské SUV, oděné v designově mimořádně povedené karoserii, může být právě jednou z nich.
Nízká spotřeba pohonných hmot je pro mnoho motoristů stále jedním z hlavních motivů při pořízení nového vozu. Je to prosté: denně řešíme, jak je možno ušetřit při jízdě mimo město i ve městě. Dnešní technologie navíc umožňují úspornou jízdu i při neustálých rozjezdech a brzdění v městském provozu. Velké japonské SUV s dechberoucím designem je navíc aktuálně levnější než kdy jindy. A spotřebuje přitom minimum paliva, k tomu vypadá naprosto famózně. Pojďme se na něj podívat společně.
Moderní turbodiesel a úsporný plug-in hybrid
Japonská Mazda se svým velkým SUV CX-60, představeným před dvěma lety, ohromila především kombinací dvou pohonů: hybridu s 2,5litrovým benzínovým čtyřválcem a k němu novým řadovým šestiválcovým turbodieselem 3,3 litru. Jenž by měl údajně bez problémů splňovat i EURO 7. Mnoho zákazníků, kteří se shlédli v pravda skvělém designu velkého japonského SUV, tak mělo dilema: benzín a hybrid, nebo naftu? A český importér jim rozhodování aktuálně trochu usnadnil.
Verze PHEV tak nabízí benzinovou jednotku 2.5 Skyactiv-G o výkonu 194 HP spárovanou se silným elektromotorem o výkonu 129 KW. V podlaze vozu je vysokonapěťová baterie s nadstandardní kapacitou 17,8 kWh umožňující dojezd pouze na elektřinu až do vzdálenosti 63 km. Přitom můžete dosáhnout průměrné spotřeby paliva 1,5 l/100 km, a neustálou rekuperací (typicky ve městě) je pořád prodlužovat. Měření bylo provedeno podle cyklu WLTP s průměrnými emisemi 33 g CO2/km.
327 koní? Ještě nedávno jen u sportovního vozu, dnes u hybridního SUV
A nejde navíc o žádného lenocha: v případě potřeby trvá zrychlení z 0 na 100 km/h pouze 5,8 s. Na velkou „škatuli na kolech“ vcelku působivá hodnota. Maximální rychlost vozu je pak 200 km/h. Co je ale možná nejdůležitější, je to, že ceny šly výrazně dolů. Ceny PHEV verze s výkonem 327 k klesly dokonce pod cenu nabízeného dieselu. Díky tomu se zákazníci, kteří stále váhají, zda zvolit dražší, ale ekonomičtější hybridní variantu s možností dobíjení ze zásuvky, zbaví cenového dilematu.
Jak to vypadá v číslech? Za PHEV verzi s pohonem všech kol dáte aktuálně 1 243 090 v základní výbavě Prime line, zatímco diesel s pohonem zadních kol vyjde na 1 257 590 a s pohonem všech kol dokonce na 1 390 990 korun. Jinými slovy, plug-in hybrid „ve čtyřkolce“ a s opravdu působivým výkonem je nyní atraktivnější než kdy jindy. Klíčová otázka ovšem zní: bude úspornější než diesel? Jak se to vezme. Silný šestiválec na naftu bude s jen trochu citlivou nohou dnes a denně šokovat nízkou spotřebou.
Pokud máte kde dobíjet a denně jezdíte menší objemy, je PHEV pro vás
Na druhou stranu, konstantní spotřebou. Zkrátka pořád bude něco vyžadovat. Naproti tomu pokud máte šanci dobíjet levně a denně jezdíte pod oněch 63 km (po městě víc, neb Mazda umí rekuperovat), karta se začne velmi rychle otáčet ve prospěch hybridu. Je to zkrátka na kalkulaci každého jednoho, jak míní svoje auto využívat. Důležité ovšem je, že nyní je PHEV verze Mazdy CX60 nejlevnější z nabídky – a kdo někdy uvažoval o hybridním SUV, navíc silném a s opravdu nádherným designem, má aktuálně šanci.
Jaká by byla vaše volba? Diesel, nebo plug-in hybrid? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!