Mezi Čechy oblíbená Octavia Combi má nejednu alternativu, dokonce bez dieselu. Japonské kombi nabízí prostor i úspornost, přitom za zlomek ceny.
Prostorné, rodinné kombi s úsporným motorem bude vždy výrobní a prodejní stálicí každé automobilky v jakékoli době, ať již bude pod kapotou (v případě elektromobilu i pod sedačkami) cokoli. Pokud zkrátka máte jedno a více dětí, jezdíte s nimi po kroužcích, výletech, do toho zásobujete rodinnou lednici nákupy a neodmítnete prosbu svých starých rodičů na odvoz čehokoli, je kombi střední třídy v zásadě ideálním dopravním prostředkem. Jedno hodně zajímavé za ještě zajímavější peníze bychom tu měli. Pojďme se na něj podívat společně.
Multivan je značka ideál, Octavia Combi má alternativy
Ještě se ale na chvíli zastavme u výše napsané věty „je v zásadě ideálním dopravním prostředkem“. Pokud totiž řeknete „A“, mělo by se dodat i „B“. A ono „B“ v tomto případě bude něco ve smyslu „s reálným/rozumným rozpočtem“. Neb ve srovnání s něčím, jako je Multivan od VW, je i kombi střední třídy poměrně nepraktické a mnoho otců od rodin by pochopitelně raději v garáži zaparkovalo Multivan než Octavii Combi. 7 sedaček, vestavěné spaní, značka ideál. Problém je, že za jeden jen trochu vybavený Multivan máte ty Octavie dvě.
I když ani to neplatí úplně a doslova, neb slušně motorizovaná a vybavená Octavia má cenovku natolik sebevědomou a natolik na dohled tomu Multivanu, až z toho jeden není úplně moudrý. Ale to je otázka na Škodu. Pokud totiž nemáte pocit, že by rodinné kombi mělo stát vyšší statisíce a bez nějakého velkého úsilí se přiblížit jednomu milionu korun (a ten pocit zřejmě nebude mít hodně zákazníků), vyplatí se podívat po alternativách. I když za cenu, že nebudou nové a neprodají vám je v showroomu Škody.
Za kombi s 1,8 hybrid nedostanete ani Fabii
Budou ale minimálně stejně tak praktické a o notný kus levnější. A nemusí být ani na naftu, a přesto budou úsporné. Při brouzdání po internetu jsme narazili na inzerát přesně takového praktického kombi, s hybridním pohonem a za cenu, za niž u Škody nekoupíte ani novou Fabii, o Octavii nemluvě. A co je na tom komické, tomu autu nejsou ani čtyři roky. Hybridní pohon však mnohé naznačil/prozradil a většina již tuší. A tuší správně: musí to být Toyota. Pochopitelně, v tomto případě Corolla Combi, ročník 2019.
Praktické kombi, tady poháněné hybridním čyřválcem o objemu 1,8 l o výkonu 72 kW, s bohatou výbavou a pravidelným servisem. Na tachometru se mu sice skví hodnota těsně pod 250 tisíci kilometry, ale s pravidelným servisem u Toyoty a její vyhlášenou spolehlivostí by vám to nemuselo zas tak moc vadit. Tohle auto se nikdy nijak zásadně nekazilo, a nemění se to. Hybridní pohon od Toyoty je naopak vyladěný ke spolehlivosti takřka dokonalé, ne náhodou se o něj Toyota dělí s Lexusem.
Ztráta ceny je extrémní, dále už moc klesat nebude
Ptáte se, jak je tedy možná ztráta ceny o více než 50 procent za necelé 3 roky? Popravdě, krom nepřiměřené ztráty hodnoty a ne tak silné pozice Toyoty v České republice mne nic relevantního nenapadá. Tahle konkrétní Corolla je určitě lepší volba než základní Fabia s tříválcem, přitom stojí pořád méně. Popravdě, uvažovat o praktickém kombi, jedu se na ni minimálně podívat. Jak to vidíte vy? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!
Našli jsme: Corolla Combi Selection, 2019, 1,8 Hybrid, 72 kW, e-CVT, 247 000 km najeto, 285 000 Kč.