Nové SUV s kvalitním motorem a širokou výbavou za méně než půl milionu? Existuje, ale jen pro jednu skupinu zákazníků, my máme smůlu.
Doba není jednoduchá. Vše je drahé, pohonnými hmotami počínaje a novými automobily konče. Stačí se podívat na nabídku tuzemské značky, kde základní hatchback stál před pár lety to, co dnes průměrný motocykl. Zvýšení ceny o 200 tisíc Kč není ničím výjimečným. O to víc dnes zákazníci hledají auto, které by bylo cenově dostupné, a přesto nabízelo moderní technologie a motor s dostatečným výkonem.
Nové auto za cenu motorky nemusí být nereálné, ono existuje
Tu a tam některý z výrobců přijde s nabídkou, která by mohla takto ožehavý problém řešit. Indický výrobce Tata se rozhodl změnit pravidla hry a na trh uvedl nový model SUV. Ten nabízí mimořádně atraktivní výbavu, a zároveň si zachovává cenovou dostupnost. Bohužel ne pro všechny. Indická automobilka Tata je v Evropě známá především díky tomu, že vlastní značky Land Rover a Jaguar.
Právě tam zjevně inženýři Tata čerpají inspiraci pro cenově dostupné automobily. A to se nyní projevuje v jejich novém SUV. Tata představila dvě verze svého nového SUV postavené na platformě D8, kterou známe z produktů Land Rover a Jaguar. I když byla platforma mírně upravena. Důvod? Jediný, za účelem snížení výrobních nákladů. Pod kapotou nového SUV od Tata najdeme dvoulitrový turbodiesel s výkonem 170 koní a točivým momentem 350 Nm. Motor ale člověk nenajde v modelech Jaguar nebo Land Rover.
Jde ale jistě o důvěryhodný motor od italského Fiatu. Je to sice SUV, ale hnací síla jde pouze na přední kola. Možnost volby existuje u převodovek, zákazníci si mohou vybrat mezi manuálem a automatickou skříní. SUV dostalo vzhledem k předchůdcům facelift, který zahrnuje přepracovanou přední kapotu, část nárazníku, změny na zádi a nový design ráfků. V interiéru je 10,25palcový přístrojový displej, multimediální rozhraní s novým softwarem.
Dát 420 tis. Kč za SUV? Český zákazník má zatím smůlu
Cena je klíčem, o peníze jde především. Jedním z největších lákadel tohoto nového SUV od Tata je jeho cena. Menší verze tohoto SUV je dostupná za neuvěřitelných 420 000 Kč. To je mnohem méně než u srovnatelné konkurence. Je zde ovšem jedno velké „ale“, automobilka Tata u nás své modely neprodává. Plánuje se sice rozšířit i do Evropy, to je ale známé už dlouhou řadu let.
Zatím se nic takového nestalo. Kdyby nic jiného, tak jsou zde bezpečnostní a emisní normy, které stojí dlouholetému záměru v cestě. Pokud by Tata měla do Evropy dorazit, pak zřejmě i s vyššími cenami. V těch se bezpochyby navýšení spojené s úpravami na evropský trh, plus clo a další poplatky, projeví. Očekávat, že by evropské, potažmo české ceny byly stejné jako aktuální v přepočtu z domácího trhu Taty, nelze. Nicméně idea SUV pod půl milionu Kč je jistě lákavá.