Padělané autodíly se stávají výnosnějším byznysem než drogy. Na co si dát pozor při podezřele nízkých cenách

Daimler odhalil řadu padělatelů se svými náhradními díly, k soudům však zatím pořádně nedošlo. Varuje také, že koupí laciných součástek může dojít k ohrožení bezpečnosti.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Pandemie ochromila dodávky zboží všeho druhu, ale paradoxně trh s padělanými autodíly zažívá boom. Podle vedoucího oddělení právního a duševního vlastnictví společnosti Daimler bylo loni zadrženo více než 1,7 milionu padělaných výrobků, přičemž se samotná společnost Daimler podílela na více než 500 razií. Mnoho razií bylo úspěšných, ale ne všichni pachatelé se dostali k soudům, protože i ty byly dočasně uzavřeny následkem pandemie. 

Velká poptávka po náhradních dílech

Svět zasáhla pandemie koronaviru a online obchody s padělky z toho nebývale těží. Automobilce Daimler se již podařilo ze sítě odstranit 138 000 padělaných výrobků. Největší pozornost věnoval Daimler padělkům, které ovlivňují bezpečnost vozidel, jako jsou brzdové kotouče a ráfky. Přestože tyto produkty často vypadají legitimně a je obtížné je odlišit, jejich kvalita je výrazně nižší než u originálních produktů, což můžete sami zhodnotit na videu na konci článku.

iZdroj fotografie: Daimler
Prasklý padělek ráfku

Většina padělků nesplňuje normy a může být příčinou nehody. Několik z nich bylo po instalaci na Daimlerova auta nainstalováno a otestováno. Ukázalo se, že vůz s falešnými díly brzdového systému měl výrazně delší brzdnou dráhu. Navíc díly vykazovaly při testu odolnosti rozsáhlejší opotřebení.

Bezpečnost versus cena

Obchodní sdružení Unifab poznamenalo, že padělané díly často přinášejí větší zisk než narkotika. Doporučují pořizovat si jen originální díly, které dobře pasují a jsou bezpečné. Bohužel často jsou také předražené. Společnost uznává, že jejich díly patří mezi ty dražší. Za jejich kvalitu a bezpečnost se však zaručují. Nejlepším ukazatelem při koupi neoriginálního dílu je cena, které je u padělků podezřele nízká.

iZdroj fotografie: Daimler

Pro běžného uživatele ale může výměna dílů na jeho vůz za originální znamenat významný zásah do rozpočtu. Navíc si autorizované servisy ceny často ještě nadsazují. V takovém prostředí společně s krizí se potom zdá být nabídka padělatelů velmi příhodnou. S originálními díly nikdy nesáhnete vedle, ale pokud vás ekonomické důvody tlačí do levnějších variant, existuje mnoho levnějších alternativ od jiných výrobců, kterým lze důvěřovat.

Jaká je vaše zkušenost s neoriginálními díly?

Zdroj: CarMag

Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články