Motory s vyšším objemem často zaujmou svými parametry. Jak pokud jde o výkon, tak i točivý moment. Mnohdy se od nich očekává také určitá spolehlivost a výdrž. Jak z pohledu počtu najetých kilometrů, tak z pohledu toho, jak dlouho nám pod kapotou auta dokážou sloužit. Je pravdou, že řada motorizací nezklame. Jsou ale i ty, o kterých se to už říci s jistotou nedá. Podívejte se na několik takových.
2.5 TDI – koncern Volkswagen
Pokud jde o parametry motoru, a to jak z hlediska jeho výkonu, tak pokud jde o točivý moment, tak málokdo dokáže této jednotce něco vytknout. A to nelze ani z hlediska spotřeby. Zároveň je tu ale jeho druhá stránka, která se váže k častým problémům. Ty se týkají jak vstřikování, tak i hřídele. Nutno říci, že největší problémy byly u motorů z dob jejich začátků, zatímco postupem času docházelo k jejich vylepšování a v roce 2001 se výskyt problémů výrazně zmírnil. S rokem 2004 se potom většinu problémů podařilo odstranit téměř kompletně. A tak v letech 2004 – 2008, kdy se jednotka přestala vyrábět, šlo už o dobrou volbu.
2.5 Turbo – Subaru
Když automobilka Subaru představila tento zážehový motor o objemu 2,5 litru, lákala především na jeho parametry. V tomto směru nebylo vozu, který se objevil i pod kapotou vozů Saab co vytknout. Jinak tomu ale bylo v případě jeho provedení. Problémy s netěsnostmi se negativně projevili na kvalitě motoru a na tom, že jeho provoz nebyl úplně bezproblémový. Na druhou stranu výskyt problémů šlo eliminovat hlavně rozvážnou jízdnou a pravidelným servisem.
3.0 DMAX – Isuzu / GM
Tato třílitrová jednotka byla známá pod několika různými označeními, podle toho, pod kapotou jakého vozu byla. U Opelu nesla označení 3.0 CDTI, u Saabu 3.0 TiD a v případě Renaultu 3,0 dCi. Pokud s motorem nebyl spojený vyšší nájezd, byl poměrně slušnou volbou. V rozmezí 150 – 200 tisíc se už začínaly objevovat první problémy, které byly spojeny s častým přehříváním motoru, což je dlouhodobě přímá cesta ke zkrácení jeho životnosti.
3.4 B6 – Porsche
Vozy Porsche jsou známou ikonou a často i symbolem výkonu, nebo spolehlivosti. To však příliš neplatilo u této motorizace, která se v roce 1998 objevila pod kapotou těchto ikonických vozů. Motor měl však jednu výraznou konstrukční chybu, která mohla vést k řadě poškození, ve formě prasklin a dokonce i rozlomených kusů. S tím se museli tvůrci co nejdříve vypořádat a zvolili směr, kdy byla tato motorizace v roce 2001 zcela nahrazena jinou.
4,5 V8 – Porsche
Porsche Cayenne S je velmi výjimečné auto, u kterého najdete pod kapotou i tento motor. Na něho je však dobré dát si pozor. S přibývajícím nájezdem se mohou objevit i drobné praskliny, a dále i komplikace jak se zvyšujícím se hlukem, tak i komplikace s tím, že si motor bude brát více oleje, než by měl. A jelikož mluvíme o Porsche, je třeba očekávat, že oprava rozhodně nebude nijak výrazně cenově dostupná.