Kruhové objezdy jsou celkem častým jevem. Většina z nich má pouze jeden pruh, a tak si většina řidičů pamatuje jediné – musejí dát přednost vozidlům na kruhovém objezdu a při výjezdu dát znamení o změně směru jízdy. Co ale v případě, že má kruhový objezd více pruhů?
Kruhový objezd s průběžným pruhem
Pokud na něho najíždíme a máme v plánu sjíždět prvním výjezdem, tak můžeme zůstat v průběžném pruhu. Za takové situace máme přednost před těmi, kteří již na kruhovém objezdu jsou a tito se musí bezpečně zařadit před nás, nebo za nás. Pokud se z průběžného pruhu chceme dostat na klasický kruhový objezd, je třeba abychom dali přednost my jim.
Kruhový objezd se dvěma pruhy
Velmi častá situace je taková, kdy jsou na nájezdu pruhy dva, kruhový objezd má taktéž dvojici pruhů, ale výjezd z něho je pouze jedním pruhem. V takovém případě se musí řidič ve vnitřním pruhu bezpečně zařadit před nebo za řidiče jedoucího ve vnějším. Znamení o změně směru dává jak ve chvíli, kdy mění svůj pruh (vnitřní za vnější), tak i když vyjíždí z kruhového objezdu. Stejně tak musí dávat znamení ten, co je na vnějším a chce z jakéhokoliv důvodu přejet do vnitřního pruhu.
Existuje ale i kruhový objezd který má dvojici pruhů na nájezdu a stejný počet pruhů na výjezdu. Zde se do pruhů řadíme podle toho, kde chceme vyjíždět. Pokud jde o jednoduchý kruhový objezd, kde můžeme jet doprava, rovně nebo doleva, je to celkem jednoduché. V případě jízdy prvním sjezdem bychom měli volit pravý pruh. Pokud plánujeme jet rovně, měl by to být buď pruh pravý, nebo pruh levý. V případě cesty vlevo by se mělo jednat o výhradně levý pruh.
Kruhový objezd se třemi pruhy
To už může být pro mnoho řidičů oříšek. Pokud plánujeme sjezd prvním výjezdem, volíme pravý pruh. Pokud jde o sjezd druhým výjezdem, tedy půjde o jízdu rovně, je možné zvolit jakýkoliv z trojice pruhů. V případě jízdy třetím výjezdem, takzvaně vlevo, si na kruhový objezd najíždíme v levém pruhu.