Volkswagen: Modely vyráběné dlouhé roky definitivně skončí. Vymění lidová auta za nové elektro

Tradiční automobilky končí s vývojem a produkcí automobilů se spalovacími motory. Evropský VW ohlásil, kdy vyrobí poslední klasický Golf.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

Logiku v tom hledat asi nelze, bráno selským rozumem není důvod, aby svět automobilismu zatratil spalovací motory a vsadil vše na elektřinu. Volná ruka trhu nemá šanci rozhodnout. Motoristé jsou tlačeni do toho, že dříve či později nebudou mít jinou než elektřinou poháněnou alternativu. Automobilky namísto toho, aby včas ukázaly ostré lokty, podlehly strachu a zcela změnily výrobní plán.

Doba elektrická se blíží, ať trh chce, nebo nechce

Kvůli přechodu na elektrickou mobilitu tak definitivně skončí modelové řady, které byly ve výrobě i dlouhé dekády. Tak třeba německý Volkswagen jde plnou parou – pikantní výraz v době konce spalovacích motorů – kupředu k plné elektrifikaci. Je tady někdo, kdo by chtěl elektrického Passata? Ne, nikdo, ale to nikoho z kompetentních lidí nezajímá. A nejde jen o Passat.

iZdroj fotografie: Pixabay

Změna se aktuálně týká mimo jiné modelů Tiguan a T-Roc. Šéf VW Thomas Schäfer dal ve svém prohlášení najevo, co přinese budoucnost značky. Budoucnost, která znamená nucený přechod k elektrifikaci a která ukončí existenci konvenčních modelů. Schäfer konkrétně uvedl, že nový Tayron, směřovaný pouze pro Čínu, a nový T-Roc budou poslední modely VW se spalovacími motory. Druhý jmenovaný by měl být uveden na trh v roce 2024, respektive 2025.

Dva roky a přijde poslední Volkswagen s tradičním motorem

Potom už spalovací motory v modelech VW pouze dožijí do doby konečného řešení. Ještě před dvěma zmíněnými crossovery se na trh dostane zcela nový Passat. Ten bude dostupný pouze jako kombi. Dorazí také nová generace Tiguanu. T-Roc bude podle vedení VW posledním nově představeným konvenčním modelem v Evropě. Ostatní modely v nabídce budou aktualizovány, ale zatím nejsou v plánu žádné nové modely s tradičními motory.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Snad ono slovo „zatím“ představuje zadní vrátka, možnost, že výhled do budoucnosti nemusí být tak depresivní. Pokud jde o Golf, legendární model značky Volkswagen bude modernizován v roce 2024. S tím, že v prodeji bude do konce dekády. Vše nasvědčuje tomu, že potom jeho devátá generace bude už čistě elektrická. Existuje ještě nějaká šance, že by se automobilky vrátily k produkci nových spalovacích automobilů?

Nic současný trend nezvrátí, jde se do elektřiny. Zatím…

V této souvislosti Schäfer dodal, že „pokud se věci změní v roce 2026 nebo 2027, uvedeme na trh novou generaci Golfu, ale šance jsou extrémně nízké.“ Tak se uvidí, ještě není vše ztraceno. Ale opájet se planými nadějemi by bylo hloupé. Budoucnost modelu Polo je nejistá také kvůli specifikacím Euro 7. V případě, že se malý hatchback stane hybridem, jeho cena výrazně vzroste. Pak by cenově dosáhl na nový elektromobil ID a to už nedává podle vedení firmy logiku.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Kritik by mohl namítnout, že lepší drahý hybrid než stejně drahý elektromobil. Rozdíl tedy není v ceně, ale praktickém použití a dojezdu. V roce 2026 by měl mít premiéru nový elektrický crossover, který se bude vyrábět ve Wolfsburgu a pravděpodobně se bude jmenovat ID Tiguan. Zdá se, že VW si přeje zachovat svá prověřená jména modelových řad i v elektrické éře. Každopádně fenomén TDI tak, jak jej zákazníci milovali, pomalu jistě mizí v propadlišti dějin.

Co říkáte na elektrický Passat vy?

Zdroj: Volkswagen
Diskuze Vstoupit do diskuze
105 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články