Volkswagen chce v budoucnu lépe odlišovat své tři masové značky – Volkswagen, SEAT a Škodu tak, aby si navzájem nekonkurovali a přitom kompletně pokrývaly trh.
Matthias Mueller, šéf koncernu Volkswagen Group řekl, že správní rada koncernu předložila nový plán pro trojici masových značek založen na průzkumu trhu, píše Reuters.
„Klíčové je dosáhnout perfektní pokrytí trhu s jasně danými teritorii pro jednotlivé značky“ řekl Mueller během strategického mítinku managementu značky ve Wolfsburgu, kterého se zúčastnilo přes 400 manažerů. „Musíme být schopni lépe využívat synergie, které naše unikátní aliance značek nabízí.“
Reakce vedení Volkswagenu přichází poté, co se na světlo světa dostaly podrobnosti o dalším vnitřním sporu mezi zástupci odborů a managementu Volkswagenu a značkou Škoda. Na zprávy okamžitě reagovali odbory Škodovky, ale také český předseda vlády a další.
Mueller přiznal, že postavení značek je „emocionální téma, která nedávno vytvořila napětí. Samozřejmě, že je někdy obtížné ovládat tento tanker a vybalancovat často odlišné zájmy. “
Detaily plánu nejsou veřejné, zdá se však, že nové vedení Volkswagenu si dobře uvědomuje cenu jednotlivých značek a nemíní upřednostňovat jednu před druhou.
Koncern dělá co může, aby ušetřil prostředky na všech místech včetně mezd (a počtu pracovníků), aby se připravil na přechod na elektrické automobily. Mimo jiné tak činí prostřednictvím sdílené elektrické platformy, kterou budou využívat značky Porsche i Audi – dosud měl každý výrobce vlastní platformu.