Volvo představuje novou řadu tahačů s kabinou na úrovni malého hotelu

                   

15 let. Tolik museli čekat milovníci tahačů Volvo na jejich nový počin. Předtím, než se budou milovníci radovat, musíme upozornit, že tahle řada byla představena pouze pro Ameriku. Když v roce 2002 Volvo skončilo s těmito tahači, bylo to kvůli konkurenci, Švédové prostě zaostávali. No přešlo 15 let a jsou zpět a útočí hodně vysoko.

Pojďme si tedy opsat kabinu, která se dá nazývat malým hotelem. Na volantu je mnoho ovládacích prvků, aby řidič spouštěl ruce z volantu co nejmíň. Na vrchu středové konzoly je odkládací prostor s pogumovaným povrchem, aby z něho věci v zatáčkách nepadaly. Budíky jsou sice analogové, no všechny důležité informace, které řidič potřebuje, se nacházejí na centrální obrazovce. Updatem přešel také infotainment, který nabízí Apple CarPlay i Android Auto. Sedačky nabízejí chlazení i vyhřívaní a disponují excelentním pružením.

V prostoru pro odpočinek naleznete dvě postele. Televize, lednička a mikrovlnná trouba jsou povinnou součástí každé kabiny. U postelí můžeme samozřejmě počítat s množstvím odkládacích prostorů. Novinkami jsou i USB a 12V zásuvky. Výhodou je i fakt, že z dolního lůžka může řidič ovládat klimatizaci, zamknout kabinu, případně spustit alarm. Ve verzi VNL 760 má spací část délku 178 cm, verze VNL 860 nabízí na spaní až 196 cm, takže dostatek kvalitního spánku zde čeká i na podstatně vyšší řidiči.

Přesuneme se k exteriéru a pohonu. Aerodynamika byla hodně změněna, díky ni se prý zmenší spotřeba o jedno procento. Dizajn je opravdu pěkný, a určitě nadchne i člověka, kterého tahače příliš nezajímají. O pohon se stará motor s označením D13, řadový šestiválec, který je v nabídce v různých výkonech: od 380 do 507 koní s kroutícím momentem od 1 966 do 2 508 Nm. V motoru se využívá složené turbo, které po roztočení klasické turbíny zároveň roztočí i další turbínu, která je spojena s klikovou hřídelí motoru. Díky takovémuto systému se dosahuje maximální kroutící moment již v 950 otáčkách. Vrcholem bude motor Cummins X15 s výkonem 572 koní. Každý z motorů může být spárován s převodovkou Volvo I-Shift, která je dostupná s 12,13 a 14 rychlostmi. A protože se jedná o americký trh, na výběr bude i šestistupňový automat značky Allison. Podvozek může být konfigurován následovně: 4×2, 6×2, 6×4. Bohužel, tenhle krasavec bude pouze na americkém teritoriu.

Zdroj: autoforum.cz
Diskuze Vstoupit do diskuze
96 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články