Číňané škádlí inženýry Tesly novým SUV. V Česku už mají vybudovanou síť prodejců, za ty peníze nemá ani Škoda šanci

Jedna z největších čínských automobilek, společnost Dongfeng, již působí na českém trhu včetně servisní a prodejní sítě. Nový model s nižší cenou by mohl oslovit další zájemce.

i Zdroj fotografie: Voyah
i Zdroj fotografie: Voyah
i Zdroj fotografie: Voyah
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: VOYAH
i Zdroj fotografie: VOYAH
i Zdroj fotografie: VOYAH
i Zdroj fotografie: VOYAH
i Zdroj fotografie: VOYAH
i Zdroj fotografie: VOYAH
i Zdroj fotografie: VOYAH
i Zdroj fotografie: VOYAH
i Zdroj fotografie: DongFeng
i Zdroj fotografie: VOYAH
Dalších 19 fotografií
Dalších 19 fotografií
                   

Velmi intenzivní souboj mezi inženýry Tesly a „zbytkem světa” má další zajímavé pokračování. Není ostatně nijak velkým tajemstvím, že Tesla byla pro mnoho „elektrofirem” (jinak bych asi výrobce elektromobilů nenazval) neskrývanou inspirací a to, kolik modelů Tesly skončilo „do šroubku” rozebraných v jejich vývojových laboratořích se již asi nikdy nedozvíme. Co je ale na tomto příběhu nejzajímavější, týká se tentokrát velmi intenzivně i Čechů. Pojďme se na to podívat společně.

Prezentace Voyahu v Čechách naznačila slibnou budoucnost

Je to totiž jen několik měsíců, kdy proběhla úvodní prezentace českého dovozci značek Dongfeng a Voyah, společnosti Plastonic. Dongfeng přitom na českém trhu působí již poměrně dlouhou dobu, má tady vybudovanou poměrně hustou servisní i obchodní síť a spolu s konkurenční MG patří mezi „průkopníky” čínských firem nejen v Evropě, ale i u nás. A právě ona prezentace byla poprvé věnována automobilům Voyah, což je další samostatná značka koncernu Dongfeng.

Prémiová Čína konečně v Čechách: VOYAH otevřel showroomy a nabízí něco, co u nás nemá obdoby

iZdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz

Voyah se přitom, na rozdíl od Dongfenfu zaměřuje na náročnější klientelu, schopnou vysokou kvalitu produktů také adekvátně zaplatit. Jakkoli jsou tedy oba „úvodní” modely Voyahu, nádherně tvarované SUV Free a jakoby z jiné galaxie přicházející (alespoň pro Evropany, zvyklé na poněkud nenápadnější design) velkoprostorové MPV Dream po technické stránce zcela na vrcholu současné produkce, odpovídají tomu i jejich cenovky.

Konkurencí není jen Tesla, ale i BMW nebo Audi

S ohledem na přímou konkurenci například z tábora německého prémiového trojlístku Audi-BMW-Mercedes se to ostatně dá asi pochopit, ani tyto vozy nejsou pro každého. S právě představeným novým modelem Voyahu Zhiyin by se však situace mohla změnit. Ten je totiž primárně určen pro mladé a rodinné zákazníky a chce se jim pochopiitelně přizpůsobit i cenou. Zhiyin je navíc prvním globálním modelem značky po uvedení zámořské strategie Let’s Voyah.

Pokud někdo postaví M-Hero, postaví cokoli

Vůz již získal prodejní licenci od čínského regulátora a očekává se, že bude uveden na trh ve třetím čtvrtletí letošního roku. Bude postaven na základě Dongfeng’s Electric Smart Secure Architecture (ESSA) a bude vybaven novou generací „Lanhai Power-BEV“. Vzhledem k tomu, jak schopnou technologickou firmou Dongfeng je se nemusíme obávat o nedokonalost řešení. Firma, která dovede vyrobit naprostý „úlet” M-Hero není startup z haly za městem.

Exkluzivně: Test čínského SUV s 800 kW, nic podobného jsme neviděli. Dongfeng Hero M917 již brzy v Čechách

iZdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz

Voyah Zhiyin nabídne pohon zadních i všech čtyř kol v kombinaci s novými lithiovými bateriemi od společnosti CATL:

  • Pohon zadních kol: elektromotor 215 kW (288 k) nebo 230 kW (308 k), baterie 77 kWh, dojezd 625 km (CLTC)
  • Pohon zadních kol s dlouhým dosahem: elektromotor 215 kW nebo 230 kW, akumulátor 109 kWh, dojezd 901 km (CLTC)
  • Pohon všech čtyř kol: dva elektromotory 160 kW (215 k), baterie 77 kWh, dojezd 570 km (CLTC)

Spolupráce s Huawei na AI a digitálním kokpitu

Kromě toho bude Voyah Zhiyin dodáván s vysokonapěťovou platformou 800V z karbidu křemíku a technologií přeplňování baterií 5C, ve které může po nabíjení po dobu 10 minut prodloužit dojezd o 450 km. Vůz samotný měří 4725 x 1900 x 1636 mm (d x š x v), s rozvorem 2900 mm a je tedy situován mezi ostatní středně velké SUV. Za zmínku stojí, že letos v lednu podepsaly firmy Voyah a Huawei akt strategické spolupráce a očekává se, že Voyah Zhiyin bude vybaven AI kokpitem Huawei a systémem chytrého řízení.

Huawei bude pohánět Audi: Příběh nové symbiózy v éře elektromobilů. Čínská inovace mění pravidla hry

Nás Čechy však může zajímat, za kolik bude Voyah Zhiyin prodejný v Čechách. Neb to, že se tady bude prodávat se s ohledem na aktivity dovozce Dongfengu a Voyahu dá považovat téměř za jistou věc. Jakmile budeme mít další informace, ty cenové speciálně, budeme vás na stránkách AutoŽivě.cz informovat – zůstaňte s námi.

Galerie

Dalších 19 fotografií
Dalších 19 fotografií

Myslíte si, že to Čína s elektromobily nakonec vyhraje?

Zdroj: CarNewsChina
Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články