Extrémně vzácný VW Polo GTI je na prodej za 3 platy. Z kupce ale udělá milionáře, uvnitř dřímá nevyrobitelný poklad

Vzácná verze 6N2 Volkswagenu Polo je ve svém GTI provedení téměř dokonalá. Ukazuje, jak má vypadat správný hot hatch, dnes navíc dostupný za opravdu malý peníz.

i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
                   

Jako by se tohle auto „vypařilo“ ze světa. Nepamatuji se, kdy jsem ho naposledy viděl na silnici, a ani si nevzpomínám, kdy jsem o něm něco četl nebo jej viděl v zachovalém stavu na prodej. O čem je řeč? O „juniorském GTI“ od Volkswagenu z roku 2000, s motorem 1,6 16V o výkonu 125 koní a interiérem z časů, kdy to VW s kvalitou a poctivostí myslel vážně. Když jsem pak spatřil tento exemplář a viděl jeho cenu, bylo rozhodnuto. Sám si ho nekoupím, ale třeba by se někomu z vás líbil. Pojďme se na něj podívat společně.

Poslední hřebík do rakve koncernu VW, situace je kritická. Osud jednotlivých značek visí na vlásku

Výjimečně zachovalé GTI s takřka novým podvozkem

Volkswagen vyráběl Polo GTI v této specifikaci od roku 1999, ač se tomu tedy nechce věřit, exempláři z fotografií v naší galerii je právě 23 let. Když se na něj podíváte, shodnete se tuším se mnou, že (na auto) vcelku požehnaný věk na něm příliš vidět není. Originální kola vypadají stále jako nová, karoserie na sobě nemá ani náznak koroze a interiér sice něco zažil, ale kvalita komponentů z „dobrých časů“ VW je znát. A to jsme ještě nezmínili nájezd téměř 200 tisíc kilometrů – tím spíš je stav vozu obdivuhodný.

iZdroj fotografie: Giełda klasyków

Nutno také zmínit, že podvozek prošel kompletní generálkou, kde bylo 80 % dílů vyměněno za originální nové, a dle popisu „celek funguje jako u nového vozu“. Nové jsou také pneumatiky a mnoho dalšího. Původní je naopak lak, což při aktuálním vzhledu svědčí jednak o garážování Pola, jednak pochopitelně o tom, že vůz nebyl bouraný. Dovezený byl ze Švýcarska od jediného majitele, který s ním sice jezdil, zato opravdu nešetřil na servisu. A na výsledku je to popravdě vidět.

Jste nejslabší, máte padáka. VW došla trpělivost a vyhazuje na dlažbu kvůli elektromobilům

Vzácná verze 6N2 v nejlepším vydání

Na tomto Polu je ale zajímavá ještě jedna věc: jde totiž o vzácnou verzi 6N2. VW provedl v roce 1999 velkou modernizaci Pola zahrnující design, techniku, pasivní a aktivní bezpečnost i motory. Vzhledem k poměrně krátké době (jen do roku výroby 2001) je tento facelift jednak poměrně vzácný, současně ale oblíbený. Vysvětluje to i moje zamyšlení v úvodu – „šest-en-dvojky“ opravdu nejsou moc vidět na silnicích. V tomto stavu a ve vrcholném provedení GTI pak už vůbec ne.

Krom popsaných úprav navíc 6N2 dostala (poprvé u Pola!) čirou optiku předních světel, kompletně jiný interiér a palubní desku známou z Lupa. S pro VW z té doby typicky modrým podsvětlením přístrojů. Na investiční potenciál tohoto vozu bych popravdě úplně nesázel, ale jako cesta ke stylovému hot hatchi za dostupné peníze je to myslím jasná volba. To nejdůležitější: prodejce za něj chce cca 100 tisíc, zhruba tři české průměrné platy (reálné, nikoli ze statistik). Přijde mi to jako férová nabídka. Jak to vidíte vy? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Co říkáte na VW mini z přelomu milénia?

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články