VW Tiguan X je unikátním SUV-kupé. U nás máme smůlu, je jenom pro Čínu

                   

Svět oblétlo několik uniklých fotografií poměrně zajímavého vozu, který má na zádi jasné označení. A to Volkswagen Tiguan X. Pokud si říkáte, zda jste tento vůz už někdy viděli, buďte si jisti, že nikoliv. Jedná se totiž o dnes tolik populární SUV-kupé, které není určeno pro evropský trh. Bude k dispozici jenom v Číně, kde jsou vozy podobného typu opravdu na odbyt. A tak se automobilky snaží uspokojit poptávku a jít stále tímto směrem.

iZdroj fotografie: iStock.com

Snaha držet se trendu

Volkswagen Tiguan X je tak další z vozidel, které se veze na vlně současného trendu. A pokračuje v tradici modelů, jako Teramont X, nebo také Tayon X. Pokud se na tento Tiguan určený pro čínský trh podíváme blíže, rozhodně zaujme tvarem své střechy, ale hlavní unikátní dominantou je přece jenom záď vozu. Pozornost nepřitáhne jenom dvojice celkem výrazných výfuků, ale především zadní světla. Jak zajímavými tvary v samotných svítilnách, tak i celkovým propojením napříč celou zádí. Originalitu tomuto modelu rozhodně nelze upřít.

Co o autě zatím víme?

Uniklé fotografie konečně pomohly odhalit, jak bude toto auto vypadat a co bude moci nabídnout. A komu bude určené. Zároveň se objevilo i několik specifikací. Volkswagen Tiguan X má vycházet z evropského vozu Tiguan Allspace, který je známý také v Číně, ale pod označením Tiguan L. Rozvor této novinky, s označením X však má být 2 791 milimetrů a pokud jde o délku, má činit 4 764 milimetrů. V obou případech jde o větší rozměry, než u výchozího vozu. Co se naopak snížilo, to je výška, a to na 1 628 mm.

iZdroj fotografie: iStock.com

Podle dostupných informací bude auto vybaveno benzinovým motorem 2,0 TSI ve dvou výkonnostních variantách. Jedna nabídne 186 a ta druhá nabízí 220 koní. Známo je zatím to, že auto bude v prodeji v Číně, ale postupně se objevují i spekulace, že by se mohlo dostat i na jiné trhy. To, že by to mohla být i Evropa, je však dosti nepravděpodobný stav.

Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články