I když nejste fanouškem klasické elektromobility, dost možná vás tento trend také zasáhne, alespoň z pohledu toho, že budete mít doba hybridní vůz. Automobil, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Tato kombinace může přijít vhod ve městech, kde vám hlavně k nižší spotřebě pomůže elektrický pohon, zatímco mimo město můžete klasicky využívat spalovacího motoru, bez obav z rizika krátkého dojezdu.
Pokud jste se rozhodli pořídit hybridní auto už nyní, a máte zamířeno do segmentu ojetých aut s cenovkou kolem 300 tisíc korun, podívejte se na několik našich tipů, které patří do skupiny těch aut, která nezklamou.
Toyota Prius
Toyoty jsou na poli hybridních automobilů známy jako vyhlášená volba. V naší cenové relaci bude dobře vycházet model Toyota Prius, konkrétně jeho třetí generace. Tedy auto vyrobené v letech 2009 – 2015. Z dlouhodobého hlediska se dá říci, že auto je minimálně poruchové. A to jak pokud jde o elektroniku, tak technické prvky. Taktéž nejsou zaznamenávány žádné výraznější komplikace s hybridním systémem.
Pod kapotou má Toyota Prius třetí generace kombinaci dvou pohonů. A to benzinového motoru pracujícího v Atkinsonově cyklu s objemem 1,8 litru a výkonem, který dosahuje hodnoty 98 koní. K tomu se přidává ještě elektromotor, díky kterému je celkový výkon vozu 134 koní. Kladem daného řešení je určitě jistota příznivé spotřeby, hlavně v případě cestování po městě.
Toyota Yaris
Japonská Toyota je nejenom vyhlášená svou spolehlivostí, ale je známá také jako jistý průkopník v oblasti hybridní technologie. A tak je jako hybrid k dispozici i model Toyota Yaris, konkrétně potom třetí generace. Tato modelová řada se vyráběla v letech 2011 – 2019, což znamená, že s dostupným rozpočtem se dá koupit ještě ne tak starý automobil, který se od řady konkurentů liší mimo jiné i svým kvalitním zpracováním a ochranou proti korozi.
Pod kapotou má Toyota Yaris kombinaci elektromotoru s benzinovým motorem o objemu 1,5 litrů. Dohromady hybridní systém pohonu nabízí výkon 100 koní, což vzhledem k charakteristice vozu jasně dostačuje. Díky využití elektřiny a účinné rekuperace není problém dosáhnout spotřeby v nižších jednotkách litrů. Ve městě se lze držet na spotřebě kolem 3,5 litru, zatímco mimo město by při běžné jízdě mohlo být reálné rozmezí 5 – 6 litrů.
Opel Ampera
U nás není model Opel Ampera až tak známým. Fakt je ale takový, že se jedná o poměrně solidní hybridní automobil, který zaujme i svým vzhledem a celkovou dávkou praktičnosti. A samozřejmě vám na auto bude stačit i váš rozpočet. Tedy v případě že se poohlížíte po vozu Opel Ampera první generace, která byla vyráběna v letech 2012 – 2014.
Opel Ampera je zajímavým hybridem i z toho důvodu, že vám umožní jezdit i čistě na elektřinu. A to až na vzdálenost 80 kilometrů, což může znamenat, že řada běžných krátkých jízd bude zcela zdarma (tedy za pár korun, podle vašeho elektrického tarifu). Kromě elektromotoru s výkonem 150 koní je pod kapotou také motor o objemu 1,4 litru s výkonem 86 koní. Při zapojení spalovacího motoru sice musíme počítat se spotřebou kolem 5 litrů na sto, ale zároveň nejsme omezeni dojezdem jako u klasického elektromobilu.