Chtěli vybržďovat, ale odplata byla sladká. Řidiči to do nich bez váhání v plné rychlosti poslali, natočit je nezapomněli

V dnešním speciálu uvidíte, jak se vyřizují účty prostřednictvím automobilu. A že je opravdu na co se dívat.

i Zdroj fotografie: S vědomím SPALONE KOLA
                   

Dnes tu máme opravdu výkvět planety za volanty automobilů, výsledky pak podle toho také vypadají. Existují zkrátka poněkud extrémnější přístupy ve vyřizování účtů, než ty, na něž jsme zvyklí z našich silnic. Spojuje je zvláštní ne-kauzalita, neexistující vztah mezi příčinou a důsledkem. Tady se zkrátka někdy nedopátráte, co spustilo destruktivní „odplatu“. A jak je patrno z ruských značek, v této zemi to evidentně nemá v hlavě v pořádku víc lidí, než jen bossové z Kremlu. Tak se na ty Ivany pojďte podívat. Ale držte se, bude to jízda.

Takový „materiál“ jsme tady ještě neměli

A omlouváme se za poněkud delší stopáž, úkazů je dnes zkrátka více a do typické jedné nebo dvou minut by se zkrátka nevešly. Už jedna z úvodních scén vám připomene, jak v podstatě bezvýznamné jsou malé „ťukance“ a odřeniny, kvůli kterým se někdy rozčilujeme na parkovišti u supermarketu. Když pak uvidíte, jak se někdo (pravděpodobně v nákladním voze) pokoušel vejít do pruhu a nějak si nevšimnul bílého auta, jedoucího po jeho pravé straně dojde vám, že odřený blatník je opravdu maličkost.

iZdroj fotografie: S vědomím SPALONE KOLA

Protože to, co následuje je opravdu jenom pro otrlé. Bílé auto se pravděpodobně vlivem nárazu stočilo napříč před náklaďák a ten jej tlačil notný kus cesty před sebou, jako by nechumelilo. Uplakanému výrazu spolujezdkyně lze tedy asi uvěřit, stejně jako lze uvěřit rozčilení a patřičnému běsnění řidiče, nejspíše jejího muže. Kdyby to nebylo tak bezohledné a frustrující (zejména pro posádku osobního vozu), mohlo by to být i vtipné. Prostě „Made in Rusko“, vše do extrémů.

Ze statistik vychází v Rusku 19,5 smrtelných nehod na 100 000 obyvatel a 55,4 smrtelných nehod na 100 000 automobilů. Pro srovnání: Česká republika 10,4 smrtelné nehody na 100 000 obyvatel a 20 smrtelných nehod na 100 000 automobilů, ale například Dánsko 3,1 a 6,1. V Rusku je tedy smrtelných nehod téměř dvakrát více, než u nás, oproti Dánsku se pak jedná o zcela „jiný vesmír“. To pravda nejenom na silnicích.

Dámský prostředníček někoho velmi iritoval

Další dva záběry jsou z podobného ranku, dáma ukazující komusi za volantem prostředníček (dokonce dva prostředníčky, jedna ruka totiž, jak známo, netleská) byla i se svým partnerem řidičem záhy „potrestána“. Tady vzal někdo evidentně spravedlnost (nebo „spravedlnost“) do svých rukou. Myslím, že posádka Hyundai musela být notně překvapena, když se velký pickup Toyoty opřel do jejich pátých dveří. A notně je pošramotil. Aby poté pokračoval dál v jízdě, jako by se nechumelilo.

iZdroj fotografie: S vědomím SPALONE KOLA

Fotografování za jízdy z otevřeného okna vyžaduje držet telefon pevně v rukách. Jak vidíme na dalším videu, řidiči už zůstal pouze smutný výraz a telefon kdesi v dáli na silnici. Komu se něco podobného někdy stalo ví, jak vypadá telefon, který jen chvíli ležel na vozovce. Pokud to přežije SIM karta, dá se mluvit o úspěchu. Bílá Octavia z následujícího okamžiku možná uchránila SIM kartu, zato její záď to odnesla celkem mohutně. V Rusku se asi bourá nejvíc zezadu.

Lada s křídlem neuletěla, pilot měl nadhled

Velmi vtipně se ale s nárazem zezadu vypořádal mladík s Ladou s křídlem zvícím výškovky u Boeingu, který po ataku jen zhlédne záď svého ruského korábu (s upadlým krytem, jehož si ale pravděpodobně nevšimnul) a mávne rukou na nějakou další akcí. Co už, je to jenom auto. To ale není vše, slovy Miroslava Donutila z Pelíšků: Vyděržaj, pioněr. Protože podobný náraz přijde záhy, a poněkud obtloustlý senior se suverénně vydá diskutovat uprostřed silnice mezi auty. Ještě, že u toho také video končí. Člověk nemusí vidět všechno.

iZdroj fotografie: S vědomím SPALONE KOLA

A pomalu končí i náš „bourací“ speciál, za kterým udělá tečku udělá Nissan Qashqai, přijíždějící zprava z nájezdu a vzápětí utržící takovou ránu, až mu spadne sníh ze střechy. Jaké z toho plyne ponaučení pro nás? Dá se shrnout do následující věty: „Buďme na sebe slušní a ohleduplní, to je v silničním provozu potřeba zdaleka nejvíc.

A přejme si, ať nám toto předsevzetí vydrží nejen zkraje ledna, ale minimálně po celý rok 2023. A ruským borcům? Těm můžeme popřát, ať si svoji agresivitu vybíjejí na silnicích u sebe doma, nikoli na území jiných států. A mohou s tím začít hned, a zůstat u toho už napořád.

Co byste vzkázali vybržďovačům?

Diskuze Vstoupit do diskuze
54 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články