Neuvěříte, jaké auto posloužilo jako základ pro toto monstrum s V8 a pohonem všech kol

                   

Už jsme zde představili velké množství zajímavých tuningových projektů, ale v porovnání s tímto mistrovským dílem jde o takové dětské hraní s autíčky. Tato A4 začala svůj život v roce 2008 jako poměrně běžné Audi A4 generace B8 s pohonem pouze předních kol, 2litrovým vznětovým motorem a manuální převodovkou. Očividně je to stále tentýž sedan, který byl vyroben před 10 lety, ale téměř všechno ostatní bylo upraveno.

Kde bychom měli začít? Tak tedy: populární TDI bylo vymontováno, aby uvolnilo místo v motorovém prostoru pro slavný Audi 4,2litrový V8, jehož líbivý zvuk vyhrává své melodie přes výfukový systém Armytrix. Jednotka FSI má výkon 380 koní a 460 Nm – to je dost na to, aby z nuly na stovku A4 zrychlila za 5,5 sekundy, jak bylo testováno pomocí systému zaznamenávání dat Racelogic.

Výměna motoru proběhla společně s odstraněním původní manuální převodovky a montáží systému Quatro a automatické převodovky. Mezi další změny patřila „výpůjčka“ brzd z Audi TT RS, instalace kol se středovým uchycením na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4 S a montáž karoserie s širokými karbonovými vlákny s mohutnými předními blatníky a výrazným zadním spoilerem. Pomyslnou třešničkou na dortu všech úprav na tomto Audi A4 je přední maska ve stylu DTM odvozená od Audi RS3 LMS a upravený podvozek a nastavitelnou výškou a tuhostí.

Zatímco palubní deska je stále připomínkou, že se zabýváme vozem, který byl postaven před deseti lety, kabina byla také důkladně osvěžena a nyní má krásnou kombinaci uhlíkových vláken a Alcantary, stejně jako pár předních sedadel s vynikajícím bočním vedením. Zcela přepracovný interiér použil prvky a části z S4, aby vše pěkně vyniklo.

Asi si dokážete snadno představit, kolik práce, času, a peněz bylo investováno do tohoto projektu, aby vzniklo skutečně jedinečné auto. A bez ohledu na to, které automobilové značce dáváte přednost, tento automobilový klenot zkrátka nelze neocenit.

Diskuze Vstoupit do diskuze
63 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články