Vzít karoserii první generace kultovního offroadu, pro mnohé dodnes nepřekonané, a spojit ji s odolnou mechanikou generace druhé se jeví jako cesta k ideálnímu vozu.
Když jsem poprvé uviděl fotky, které přikládáme v galerii k tomuto článku, jen jsem tiše vydechl. Ano, „tohle přesně“ by mi mohlo parkovat v garáži, kam bych se následně těšíval snad více, než do postele k zaslouženému spánku. První generace Range Roveru byla pro mne vždy designově geniálně ztvárněným modelem.A pokud je postavena na modernějším podvozku, jako je tento restmod, jde v podstatě o „značku ideál“. Navíc v kultovní zelené barvě British racing green. Pojďme se na tu nádheru podívat společně.
Britské automobilky měly občas složitý život
Britům a britskému automobilovému průmyslu se totiž můžeme v mnohém opravdu tak trochu vysmívat, ostatně s Roverem to dopadlo opravdu neslavně (tak trochu čínsky). A zánik mnoha malých sportovních manufaktur (spíše než automobilek) byl často způsoben nekvalitní produkcí, než čímkoli jiným. Nicméně jedno se jim upřít nedá. Krom „titánů“ luxusu v podobě dua Rolls-Royce a Bentley, stejně jako o něco dostupnějšího Jaguaru dali světu etalon terénního vozu. Pochopitelně, mám na mysli Land Rover, z něhož navíc dokázali odvodit luxusní verzi – Range Rover.
U níž pak dokázali zachovali většinu terénních schopností jeho spartánského vzoru. Pochopitelně v mezích určitých možností, přesto však Range Rover všech generací jezdil v terénu vždy zcela suverénně a neohroženě. Až bylo často jeho majitelům líto trápit tak luxusní koráb někde v bahnu nebo korytu řeky. To však nebylo nic, co by Range Roveru vadilo. A to už od jeho první generace, která byla paradoxně možná k terénu nejblíž – nebyla totiž tak „SUVéčková“, jako byly její novější inkarnace.
První generace karoserie RR na podvozku „Disco 2“
Technicky však byla poplatná době svého vzniku, s tím se pochopitelně bylo nutno smířit. A právě tento handicap se pokusili napravit tvůrci unikátu, který vám dnes představujeme. A který se nabízí na našem oblíbeném polském serveru s mimořádně zachovalými klasickými vozy. Je postaven na podvozku druhé generace Land Roveru Discovery s přeplňovaným motorem 2,5 TD o výkonu 165 koní (oproti originálu zvýšenému o 30 koní) a šestistupňovou automatickou převodovkou.
Což je opravdu drsným provozem osvědčená kombinace, ostatně „Disco 2“ sloužilo dlouhé roky v provozu všech možných farem, lesních závodů, policie stejně jako armády. A uspělo. Tento exemplář pak k odolné mechanice přidává i nádherně zachovalý, světlou kůží čalouněný interiér. Který se k zelené karoserii „jedničkového“ RR dokonale hodí. Výsledek je dechebroucí. Prodejce jej prodává formou aukce s vyvolávací cenou v přepočtu 800 000 korun, což je na podobný vůz velmi, velmi akceptovatelná cena.
A protože aukce měl končit v září, a vůz se stále nabízí v nezměněném textu inzerátu, je možné, že k prodeji nedošlo a je stále k mání. Za pokus by to možná stálo, co říkáte? Pokud se rozhodnete, držíme palce a dejte nám určitě vědět do redakce, děkujeme!