Levný pracant do sněhu a plískanic stojí méně než ojetá Fabia. A natře to všem SUV. Tady nemá zima šanci

Jedno z nejschopnějších vozidel do terénu, navíc s patřičnou úpravou pro větší průchodnost i odolnost může být vaše za skvělou cenu. V zimě super, v létě z něj navíc uděláte kabriolet.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Dnešní další kousek z klasických aut, dostupných na našem spřáteleném serveru nám po pravdě nemohl přijít „pod ruku“ jindy, než právě v těchto dnech. Venku se (pro mnohé nečekaně) ukázala pravá zima se vším všudy, meteorologové se předhánějí v tom, kolik desítek centimetrů nového sněhu o tomto víkendu napadne a někteří jsme také zjistili, že jenom zimní pneu někdy nestačí. Tak přesně pro tyto situace (a nejen pro ně) je tu šampion, který se zimě, sněhu a závějím vysměje. Pojďme se na něj společně podívat.

Malá Suzuki si vytvořila vlastní kategorii vozidel

A kdo se jen trochu orientujete v oblasti terénních vozidel, a podívali jste se již do galerie k tomuo článku, je vám zřejmě všechno jasné. Netřeba v podstatě nic dodávat. Ano, malá terénní Suzuki si v průběhu času vybudovala naprosto kultovní pozici mezi offroady. Kdy svou kombinací průchodnosti, lehké váhy, odolnosti a trvanlivosti vytvořila v podstatě kategorii samu pro sebe. Paradoxem zůstává, že jedním z mála vozů, který se s nimi může měřit, minimálně co se průchodnosti terénem týče, je ruská Niva.

Motory, které jsou tak spolehlivé, že přežijí zbytek auta. Nikdy nezradí a mají nízké provozní náklady

Jenže u té průchodnosti to, alespoň co se konkurenceschopnosti Nivy týče, také končí. Ve všem ostatním, zejména ve spolehlivosti, odolnosti proti korozi, kvalitě zpracování a celkové schopnosti odolávat zubu času se ruský vůz může na terénní Suzuki dívat uctivě zpovzdálí. A nejde čistě jen o dnešní exemplář, který úspěšně zastavil čas. I když jemu se to tedy povedlo vpravdě znamenitě. Za jeden z největších paradoxů pak můžeme brát to, že nejstarší Samurai SJ 413, který vám představujeme, je vizuálně možná nejvíce podobný poslednímu Jimnymu.

Malý Jimny jako extrémně žádoucí (a nedostatkové) zboží

Jehož působení v Evropě „zařízly“ emisní limity a tak se nadmíru žádané vozítko jednak shání různě pokoutnými cestami (nebo se volí varianta N1 bez zadních sedadel, kde ty emise zas tak nevadí), jednak se to projevilo na jeho ceně. Koupit ojetý za cenu citelně vyšší, než byl nový? Kdo by si myslel, že to jde jen u Ferrari nebo luxusních sběratelských „limitek“ od BMW či Mercedesu, byl by tady asi značně překvapen. Jde to i u malého, jednoduchého offroadu z produkce velkosériové Suzuki.

iZdroj fotografie: Suzuki

Jakkoli roztomilého a schopného. Jeho předchůdce z dnešní nabídky si speciálně pro to druhé, tedy zvýšení schopností prošel nemalými úpravami, zahrnujícími zejména nové (a lepší a dražší) tlumiče a další komponenty podvozku. Prodejce uvádí mimo jiné elektrický posilovač řízení, nově vyrobené pružiny s polyuretany od Olkusz, dvoukomorové tlumiče Profender, nové radiální pneu Maxxis Trepador, ráfky po renovaci, rozpěrky 30 mm, ocelové nárazníky, nové H4 světlomety na relé, nové tažné zařízení. 

Nikdy nebyl v terénu a stojí pakatel (na to, co umí)

Dále pak všechny nové filtry, rozvody, olej, seřízení ventilů, lanka, svíčky, brzdové vedení atd. Celkově „přizvednutí“ potom notně přidalo na schopnostech, ale neubralo na denní použitelnosti. Což je pravda luxusní bonus. A co je zajímavé, přes svůj hardcore vzhled auto nikdy nejezdilo v terénu. Prodejce si jej chystal jako svůj soukromý terénní projekt, z rodinných důvodů z něj ale nakonec sešlo. Člověk míní, Bůh mění, co dodat. Pro případného nového majitele je to však další dobrá zpráva.

K motoru 1,3 o výkonu 60 koní je podobně dobrou zprávou malý nájezd (79 000 km) a bezvadný stav, netknutý korozí. A teď to nejlepší: s cenou v přepočtu 150 000 korun se jedná možná o nejdostupnější ryzí off road, jaký můžete mít. Z něhož navíc v létě uděláte hravě kabriolet. Otázka od páně Paroubka: „Kdo z vás to má“? Odpověď netuším, ale být po mém, tohle Suzuki bych si vážně užíval. A nejen teď, v období sněhu a plískanic. Jak to vidíte vy? Oslovil by vás za tuto cenu? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií

Taky byste ho brali všemi deseti?

Diskuze Vstoupit do diskuze
67 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články