Někdy mohou výrobu i tak povedeného vozu, jakým je Alfa Romeo Tonale, zpomalit nečekané komplikace. Jako třeba problém se záchody v továrně.
Popravdě, když jsem na tuto aktuální zprávu narazil v naší denní svodce materiálů z evropského automotivu, rozchechtal jsem se na celé kolo. Je pondělí pozdě odpoledne, takové to klasické pondělí, kdy vám telefon drnčí od rána, všichni něco chtějí a ve finále ještě uslyšíte od jednoho člověka, kterého si hodně vážíte, že by to příště mohlo být lepší. Úžasná motivace. A pak se dočtete, že kvůli špinavým záchodům se zpomalila produkce Alfy Romeo Tonale. No nesmáli byste se také? Pojďme se na to společně podívat.
Nevyhovující hygienické podmínky důvodem k protestům
Jak uvádí evropská odnož magazínu Automotive News, zaměstnanci Stellantisu (Alfy Romeo) v jižní Itálii protestující proti nehygienickým toaletám, nedostatku pracovních pomůcek a nedostatečnému vytápění zpomalili výrobu modelů Alfa Romeo Tonale a Fiatu Panda. Někteří zaměstnanci v továrně v Pomigliano poblíž Neapole přestali v pátek na dvě hodiny pracovat. Což je jejich třetí den protestů, uvedla Simone Marinelli, vedoucí pobočky automobilových odborů Fiom.
„Továrna je špinavá a záchody páchnou,“ řekla Marinelli. „Chybí pracovní kombinézy – někteří pracovníci musí čekat měsíce, než budou staré a opotřebované vyměněny.“ Stellantis na svoji obranu uvedl, že společnost odmítá obvinění z nedostatku pozornosti k pracovním podmínkám. Společnost podle něj jedná vždy v rámci pracovních smluv a s respektem ke svým zaměstnancům. Přičemž pochopitelně bere v úvahu i konkurenční prostředí automobilového průmyslu. Popravdě: co jiného by na to měl tiskový mluvčí Stellantisu říci než toto.
Úspora nákladů opravdu až na „dřeň“
Jenže. Generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares je současně známý tím, že drakonicky škrtá náklady. Není zřejmě důvod nevěřit zaměstnancům, že jejich podmínky opravdu nejsou zcela v pořádku a záchody v továrně Alfy Romeo, decentně řečeno, příliš nevoní. Popravdě netušíme, jaká úspora nákladů je adekvátní tomu, že to nakonec dojde do stávkové pohotovosti. A do zpráv v odborném tisku. Ale to již nechám na posouzení „šetřičům nákladů“ z povolání.
Co je spíš zarážející, je samotný fakt, že něco tak estetického a současně technicky dokonalého se vyrábí v závodě, kde je problém – se záchody. Přijde mi to absurdní, jakkoli dokážu pochopit leccos, včetně šetření v opravdu pro automotive těžké době. Interiér Tonale voní po novém autě, v případě kůže pak ještě o kus luxusněji. A prostory pro zaměstnance mají odér z chodby vlakového nádraží? Co si o tom myslíte vy? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!