Politické hlasy jasně, velmi často a silně říkají, že zákaz spalovacích motorů je špatným řešením. Stejně jako násilné prosazování elektromobilů.
Rok 2035, pokud se nestane něco zásadního, přinese změny v osobní automobilové dopravě nevídaného rázu. Nic takového tady za posledních sto let nebylo. Kompletně se změní celá podstata osobní dopravy, a bohužel nepůjde o přirozenou cestu. Uměle, tedy diktátem Evropské unie, začne platit zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory nesplňující nulové emisní normy. Tuzemská situace je veřejnosti poměrně jasná, stačí sledovat média a prohlášení politiků i expertů z oboru.
Všichni politici to ví, většina se ale tváří, že je to v pořádku
Jak to vnímají jinde, například u našich nejbližších sousedů? Předseda slovenského Výboru Národní rady pro hospodářské záležitosti Peter Kremský prohlásil, že zákaz spalovacích motorů ohrozí průmysl, pracovní místa, elektrickou síť a také svobodu pohybu. Co je již evidentní bez ohledu na ten který stát EU, tak že evropský parlament definitivně schválil zákaz prodeje nových aut s benzinovým a naftovým motorem od roku 2035. Cílem je dostat vozy s konvenčním pohonem ze silnic do poloviny století.
Státy posedlé pseudoekologickými potřebami bez reálného základu, zejména skandinávské, které disponují obnovitelnými zdroji a čerpají elektrickou energii z vody a větru, byly samozřejmě pro. Bohužel ve hře není definitivní anulování zvrácené myšlenky, ale ústupek ve formě akceptování výjimky pro alternativní řešení. Například se jedná o syntetická paliva. Slovensko, minimálně pohledem jednoho jeho politika, také nesouhlasí. Proti zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory tvrdě vystoupil předseda Výboru Národní rady pro hospodářské záležitosti Peter Kremský.
Evropa si pod sebou podřezává větev, v mnoha ohledech
Politik tvrdí, že zákaz ohrozí průmysl, pracovní místa, elektrickou síť a také svobodu pohybu. Ministerstvo hospodářství vyzval, aby se Slovensko přidalo k Německu, Itálii, Polsku a dalším zemím a zákaz prodeje aut se spalovacími motory odmítlo. „Úplný zákaz klasických aut však bude pro mnoho obyvatel Evropy znamenat,“ uvedl Kremský, „že si nebudou moci dovolit koupit auto a ztratí přístup k mobilitě a nezávislosti.“ Kremský také upozornil na nebezpečí technologické závislosti na Číně.
Zdůraznil obavu o obyvatele ve venkovských částech státu. Tam, kde veřejná doprava funguje stále slaběji, může podle politika vést ke zhoršení příležitostí plnohodnotně se zapojit do ekonomického života, k nezaměstnanosti a chudobě. Poslanec preferuje ne zákaz spalovacích motorů, ale postupný rozvoj elektromobility a její podpory. Podobně jako většina civilizovaného světa, který používá k myšlení vlastní mozek. Náhrada spalovacích motorů musí proběhnout přirozeně, s postupným a pozvolným využíváním syntetických paliv. Proč takové hlasy nikdo v EU neslyší, respektive neposlouchá?