Blondýnka našla stovky opuštěných supersportů. Proč už roky čekají na druhý život a nikdo se k nim nemá?

Že už jste někdy viděli auto, jež někdo nechal na pospas svému osudu? My také. Občas to není příjemný pohled. Některé z kousků v tomto videu bychom zachránili rádi.

i Zdroj fotografie: S vědomím Supercar Blondie
i Zdroj fotografie: Jaguar
i Zdroj fotografie: Jaguar
i Zdroj fotografie: Jaguar
i Zdroj fotografie: Jaguar
i Zdroj fotografie: Ferrari
i Zdroj fotografie: Ferrari
i Zdroj fotografie: Bentley
i Zdroj fotografie: Bentley
i Zdroj fotografie: Bentley
i Zdroj fotografie: Lamborghini
i Zdroj fotografie: Lamborghini
i Zdroj fotografie: Lamborghini
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Tyto příběhy se sobě často podobají jako vejce vejci. Někde se najde nějaká sbírka automobilů, často v zapomenuté stodole, nebo na zahradě u nějaké usedlosti. Zapadlá prachem, prorostlá křovím, sešlá časem a neudržováním. Oprava většiny kousků extrémně náročná, pokud se mezi nimi neskrývají opravdové klenoty, které za tu náročnou rekonstrukci stojí. Tohle video a příběh se nicméně trochu liší. Už jen tím, co je na tomhle „parkovišti“ k mání. Nenechte si ho ujít.

Obyčejné supersporty i opravdové perly

Majitelce kanálu Supercar Blondie se na tomto parkovišti povedlo najít mnoho z těch supersportů nebo opulentních SUV, jaké jsou běžné k mání za astronomické sumy. Od „základních“ Jaguarů F-Type, Porsche Cayenne nebo Tesly Model X až po opravdové skvosty typu Bentley Bentayga, Lamborghini Huracan nebo Ferrari 612 Scaglietti. V tom posledně jmenovaném mimochodem aktérka videa našla pětisetdirhamovou bankovku. Zhruba 120 EUR. Neberte to.

iZdroj fotografie: Bentley

Původní osudy jednotlivých aut jsou neznámé, resp. u některých jsou zřejmé ze stavu, v jakém se momentálně nachází. Lehčí nebo těžší nehody, opravitelné nebo neopravitelné karoserie a ostatní komponenty vozu. „Opravit se přece dá všechno“ teď možná pronese nejeden „garážista“. Nelze než souhlasit, otázkou je, jestli by takovou opravdu někdo zaplatil. A ono mít opravené třeba to Bentley Bentayga stylem, že to každý pozná – to se nikomu nechce.

Co když byste opravdu, ale opravdu stáli o dovoz?

Některá vozidla ale navíc vůbec opravovat nepotřebují, nebo jen minimálně. Jejich majitelé je tam zkrátka nechali napospas, když prchali ze země, nebo je nestihli prodat atd. A tedy čistě hypoteticky: kdyby se vám poštěstilo nějaký podobný „zachovalý kousek“ někde v cizině objevit, jak je to vlastně s jeho možným dovozem a následným přihlášením? Kupodivu, není to nic složitého. Jak se dá třeba dočíst na stánkách českého zastoupení TÜV SÜD:

„Pro vozidla pocházející ze zemí mimo EU je však zákonem stanovena podmínka přípustného stáří dovezeného vozu a pohybuje se v závislosti na kategorii vozidla mezi 5 až 8 lety, přičemž tato lhůta se počítá od okamžiku první registrace v zahraničí (1. přidělení RZ) do okamžiku jeho dovozu do ČR (datum JCD). Po dovezení vozidla je nezbytné vyřídit určité formality, kterými jsou zejména clo a DPH; poté celní orgány vpustí vozidlo do volného oběhu“.

Jak je patrné, v zásadě to možné je. V zásadě. Pochopitelně, musím vám především patřit, to znamená získat jej legálně do vlastnictví v místě, kde jste vůz našli. Pak zajistit transport, následné přihlášení atd. atd. A samozřejmě, musí být v souladu s evropskou a českou legislativou. A celé se to pořád musí vyplatit. Pokud se vám bude zdát, že všechny tyto peripetie jsou řešitelné a stále výhodné, je to již na zvážení vašich možností. Některá z aut by určitě za „hřích“ stála. Držíme palce!

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií

Jaké z těchto opuštěných aut byste chtěli mít v garáži?

Diskuze Vstoupit do diskuze
55 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články