Zapomenutý a zasypaný tunel byl objeven pod ulicemi, odkryl mnoho zajímavých a starých aut

                   

Tunel byl objeven pod ulicemi Neapole doslova po století. Stará zaprášená auta, motocykly, desítky let staré lékařské vybavení, televizory a ledničky z různých dob. To vše bylo objeveno současníky a zpřístupněno. Tunel se nachází v těsné blízkosti rušného náměstí Piazza del Plebiscito a přístupný je nenápadnými vraty.

Nachází se téměř třicet metrů pod zemí, to je Bourbonský tunel, půlkilometrový labyrint chodeb a úzkých kanálů. Byl postaven v polovině 19. století a po druhé světové válce zůstal zcela opuštěný.

Původně měl sloužit jako úniková cesta z královského paláce Ferdinanda II. z Bourbonu, krále Obojí Sicílie. Jeho výsost se obávala lynčování obyvateli Sicílie a Neapole, protože po éře napoleonských válek mezi lidmi vládla silná nespokojenost.

iZdroj fotografie: Galleria Borbonica

Ferdinand II. Však tunel nikdy nedokázal využít, protože v roce 1859 zemřel. Nedlouho poté napochodovala  na Sicíli armáda dobrovolníkůi, která se stala součástí nového Italského království (1861). 

Tunel byl nejen opuštěný, ale také úplně zapomenutý, protože ho nikdo nepoužíval. Ve 30. letech 20. století se z něj stal sklad zabavených pašovaných automobilů. Během druhé světové války se podzemní prostor stal skvělým úkrytem před bombardováním a improvizovanou vojenskou nemocnicí.

iZdroj fotografie: Galleria Borbonica

Po skončení 2. světové války se tunely staly jakousi provizorní skládkou pro trosky zašlých časů. Lidé sem sypali stavební odpad, odkládali staré televizory a chladničky, auta a motocykly, stejně jako fašistické mramorové sochy. Nakonec byl tunel zapečetěn a zapomenut.

Po roce 2000 se začalo s restaurováním tunelu pro výstavní účely. Dnes se všechny tyto podzemní chodby spolu s odpadky různých dob staly muzeem zvaným Galleria Borbonica.

Návštěvníci si mohou prohlédnout zajímavé exponáty automobilových veteránů a starých motocyklů, stejně jako staré přístřešky, starodávné nádrže a mnoho dalších pokladů, které přežily pod zaprášeným závojem času.

Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články