Bugatti Chiron bezpodmínečně patří mezi nejrychlejší auta světa a svůj titul šampiona nedrží jen bezdůvodně. Zda ale dokáže čelit rychlosti Formule 1, ověřil závod.
Bugatti Chiron patří mezi nejrychlejší auta na světě a na závodní trati jen těžce najde rovnocenného soupeře, který by dokázal překonat téměř neuvěřitelnou rychlost tohoto vozu. Své štěstí už zkoušeli výrobci aut z celého světa, na neskutečných 1 500 koňských sil Bugatti ale jen tak něco nepřijde. Nyní však nastal osudový zlom. Na jedné trati se ve společném závodu s tímto modelem rychlých aut objevila slavná Formule 1. Kdo tedy vyšel jako vítěz a kdo zůstal pozadu?
Auto stvořené k rychlosti
Pokud jste milovníky spojení rychlosti a aut, možná víte, jakými jedinečnými parametry Bugatti Chiron disponuje. Se svou silou 1 119 kW/h je považován za krále na trati, který je pro svůj neuvěřitelný výkon neporazitelný. Na svém kontě má vítězství nad celou řadou rychlých vozů z celého světa a od nejrůznějších výrobců. Chybí mu pouze Formule 1.
Jaké jsou šance pro F1?
Ačkoliv je Formule 1 závodním strojem, její zaměření není na rychlou a přímou jízdu, ale na dokonalé zvládání zatáček a překonávání rekordů při jejích zdolávání. Velkou výhodou však je samotná váha Formule, která by v tomto závodě mohla hrát velkou roli. Ta je totiž až třikrát menší než u Bugatti, které váží téměř dvě tuny (1 995 kg). Bude F1 se svými 650 kily tomuto rychlému autu stačit?
Dobrý závod, ještě lepší vítěz
To, že se jedná o vskutku výjimečný závod, dokazuje už pouze samotný výběr protivníků. Skutečná výzva však nastala až v momentu, kdy se přední kola obou těchto vozů odlepila od startovní čáry. Chiron měl velmi slibný start a okamžitý nástup rychlosti, na jakou jsme u tohoto modelu zvyklí. Překvapivě však mnohem rychleji došlo ke zlomu, kdy Formule 1 přidala na otáčkách, a okamžitě se tak dostala do vedení, které nepustila až do konce trati.
Tuto jízdu oba závodníci několikrát zopakovali, výsledek však zůstává stejný. Bugatti Chiron je poražen a Formuli 1 mohl tak maximálně okukovat povedenou zadní část. Ta byla totiž to jediné, na co mohl mít řidič tohoto vozu výhled. Podívejte se na video níže a sami celý závod zhodnoťte.