Zavzpomínejte si, na nejdelší auto na světě, které je stále v Guinnessově knize rekordů

                   

Limuzíny nepatří mezi nejtypičtější auta, která můžete potkat na českých silnicích a dálnicích. Hlavně ve Spojených státech jde ovšem o nesmírně populární vozy, které si spousta lidí pronajímá ke speciálním událostem. A tak se za oceánem limuzínami jezdí na svatby, rozlučky se svobodou, nebo i maturitní plesy.

Dnes vám ale představíme limuzínu, kterou se jen tak někdo nesveze. Je zapsaná v Guinnessově knize rekordů, měří více než 30 metrů a má hned třináct párů kol

Americký sen

Rekordní limuzína, jejímž základem je ikonický Cadillac Eldorado z roku 1976, pojme až 75 osob. Abyste si ale maximálně užili pohodlí, které nabízí, a pocit z unikátní jízdy, je pochopitelně lepší projížďku absolvovat zhruba s polovičním počtem pasažérů. Cestu bude nicméně třeba pečlivě naplánovat, s takto dlouhou limuzínou pochopitelně neprojedete všude. Na západním pobřeží Spojených států, kde bylo auto sestaveno, je naštěstí prostorných a rovných silnic dost.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Hollywoodský konstruktér

Limuzínu postavil Jay Ohrberg, o němž jste pravděpodobně nikdy neslyšeli, přesto však bezpochyby znáte další speciálně upravená auta z jeho dílny. Podílel se totiž na některých filmech a seriálech, v nichž hrají auta důležitou roli. Vytvořil například legendární mluvící auto KITT Dafida Hasselhoffa z Knight Ridera. A úspěch sklízel také za stroj času z filmové série Zpátky do budoucnosti. Také tahle limuzína se měla objevit před kamerou, ale jen v reklamě, z jejíhož natáčení nakonec sešlo.

Ze skladu do muzea

Po zrušení plánovaného natáčení limuzína na dlouhé roky zaparkovala v jednom z filmařských skladišť, kde postupně chátrala. Zachránilo ji automobilové muzeum v New Yorku, které auto vykoupilo a plánovalo i jeho rekonstrukci, ze které ale kvůli nedostatku financí později sešlo. Auto tak opravují svépomocí nadšenci, kteří by brzy měli být se všemi pracemi hotovi.

Diskuze Vstoupit do diskuze
77 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články