Našli jsme sen každého řidiče: Odolná ojetina českých autobazarů. A cena? Doslova směšná

Mimořádně důležitý model Škody Auto splnil svoji „revoluční úlohu“ zcela a beze zbytku. Z těch, co se dochovaly do dnešních dnů, jsou pak ideální „pracanti“. Jako třeba tato.

i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
                   

Škodě Felicii už nikdy nikdo neodpáře její vpravdě „revoluční“ úlohu: byla prvním opravdu pohledným (speciálně uvnitř) českým autem vyrobeným po sametové revoluci a byla také tím, kdo „rozjel“ českou ekonomiku a pomohl v začátcích tisícům firem a živnostníků. První obchodníci ve fialovém saku jezdili ve Feliciích po Čechách a prodali komukoli cokoli, kombi Felicie pak odvezly tuny cementu na stavbu nejednoho domu. Pracant k pohledání. A jedna je k mání za směšnou cenu. A ještě poslouží. Pojďme se na ni podívat společně.

Vzpomínky na Felicii více než čerstvé

Asi se dá čekat, že jsem ji měl taky. Pochopitelně, a ne jednu. Minimálně tři, co si vybavuju, včetně tehdy módního „Laurina“, což bylo tuším první novodobé auto „v kůži“. No, kůže to sice moc nebyla, ale komu by to tehdy vadilo. Vypadalo to zajímavě, a opravdu pěkná byla modrofialová metalíza a grafika „Laurin & Klement“ na sloupcích karoserie. V kombíku jsme se pak 100x vyspali po cestách (auto typicky větší zevnitř než zvenku, což dosvědčí všichni, kdo ji měli).

Škoda se obětuje, aby zachránila spalovací motory koncernu. Ale kdo zachrání Škodu? „Dáreček“ za všechny peníze od VW

iZdroj fotografie: Giełda klasyków

Jednou z nejlepších pak byla úplně ta poslední, už po faceliftu, s VW motorem 1,6/55kW a posilovačem řízení. Ta už jezdila opravdu pěkně, tak trochu jako „trojkový Golf“, se všemi omezeními plynoucími z toho, že Felicie zkrátka není Golf. Ale zvukově byla natolik odlišná (v příjemném slova smyslu), stejně jako jízdním projevem motoru, že si ji (na daný rok a daný rozpočet) zkrátka nešlo nezamilovat. Tmavě modrá, s vychytanými detaily v interiéru, Blaupunkt rádio a pětkrát uložený klikový hřídel. Značka ideál.

Poslední Škoda s opravdu levným provozem

Ta, kterou vám dnes představujeme, má sice klasickou škodováckou „jedna-trojku“ 40 kW, ale dohání to na druhou stranu celkovým stavem. A cenou. A nenáročností provozu. Protože Felicia je opravdu poslední Škoda, která se dá provozovat za „nula nula nic“. A taky poslední, na niž stojí náhradní díly opravdu symbolické částky. Nástupce Fabia je v tomto směru už zcela někde jinde, to je Volkswagen se vším všudy, bohužel i s cenami náhradních dílů. Chcete auto-pracanta s malými nároky? Tohle by mohlo být ono.

iZdroj fotografie: Giełda klasyków

Najeto přes 160 tisíc kilometrů, kterým se dle stavu dá vcelku věřit (Felicia totiž není z těch aut, na nichž stočení o stovky tisíc kilometrů nepoznáte, není to Mercedes W124), udělaný servis, nástřik podvozku, nová baterie a tradiční rádio Blaupunkt. Zakoupena v roce 1999 v bazaru v Zelené Hoře, od té doby používaná jedním majitelem, spíše sporadicky, 100% bez nehody. Technická kontrola do srpna 2023, podle všeho ale projde bez problémů.

Jak by dnes vypadala Škoda, kdyby byla jako Dacia: Přenechali jsme lidově dostupná auta definitivně Rumunům?

Tak co říkáte, vy, kteří sháníte „dělníka/pracanta“? Nestála by tahle Felicie za výlet? Prodejce za ni chce necelých 25 tisíc korun, to je směšná částka na to, co to auto ještě může dokázat. Pokud se rozhodnete kladně, dejte nám prosím vědět do redakce, rádi se na ni přijedeme podívat!

Nehledáte pracanta? Co zkusit třeba tuhle Felicii?

Diskuze Vstoupit do diskuze
67 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články