McLaren vyrobí první super SUV: Originálním nápadem míří zcela nejvýš. Překvapí zákazníky a zabije konkurenty

Po Jaguaru, Aston Martinu nebo Ferrari se na praktičnost a pohon všech kol nechal zlákat i McLaren. Přijal k tomu odborníka z nejpovolanějších a míří hodně vysoko.

i Zdroj fotografie: McLaren
                   

Není to tak dávno, co jsme slyšeli, že Ferrari nikdy nevyrobí SUV. Pravda, nazvat nejnovější Purosangue „esúvéčkem“ by bylo asi opravdu mylné. To auto je pravověrné Ferrari s uječeným atmosférickým dvanáctiválcem za přední nápravou, unikátní pohonem všech kol i stabilizací, a pokud s ním budete vozit vaše děti do školy, doporučujeme Kinedryl a pytlíky v kapsách předních sedadel. A protože móda SUV je více než nakažlivá tak ani McLaren, tak trochu „britská verze“ Ferrari, nemůže zůstat pozadu.

McLaren bude vždy exkluzivní „sporťák“

A ani v jeho případě nepůjde o obyčejné „tuctové“ SUV, kterých jsou dnešní silnice plné. Jen do něj nebudeme tankovat benzín, ale spíše kilowatthodiny. A plně rozumím těm, co právě teď ztratili zájem o další informace v článku. McLaren na baterky? To zní hrozně. Souhlasíme. Přesto bychom nad ním hůl nelámali. Věříme totiž tomu, že i s masivní baterií v podlaze vozu a ještě masivnější kabeláží na všechny ty stovky voltů se podaří zachovat původní DNA McLarenu.

iZdroj fotografie: McLaren

Za vším přitom stojí člověk, který má bohaté zkušenosti jak s vývojem SUV u Porsche, tak i u právě zmíněného Purosangue od Ferrari. A přestože v rámci zachování tradice je italský plnokrevník jen a pouze benzínový, Porsche naopak neváhá experimentovat s volty a ampéry i u SUV – a jejich Taycan (resp. jeho prodejní úspěch) jim dává jasně najevo, že to není špatně zvolená cesta. A jeden člověk umí přenést zkušenosti z obou projektů do jednoho. Seznamte se: Michael Leiters.

Klíčová persona pro celý projekt

Neboli čerstvý šéf McLaren Automotive. To zní jako celkem slibný začátek celkem hodně slibného projektu. Tradice zavazuje, nezapomeňte. Nemůžeme tedy čekat nic než extra ligu sportovních SUV, nebo zkrátka sportovních vozů se zvýšeným podvozkem, čtyřmi dveřmi a pohonem všech kol, když už tomu z jakéhokoli důvodu nechceme říkat SUV. A stejně jako u Ferrari, Porsche Jaguaru nebo aktuálně McLarenu – tohle je snad těch několik opravdu vyvolených, u kterých z toho „Sport-Utility-Vehicle“ platí i to „Sport“ v názvu.

iZdroj fotografie: Jaguar

Ano, tahle auta bych se nebál nazvat sportovními, Purosangue je z celé skupiny samozřejmě ještě trochu někde jinde (to ale i cenou). A ani nový McLaren nebude pravděpodobně zaostávat na samotnou špičku. Se svými 2 (ve vrcholné verzi 3!!!) elektromotory, pohonem všech kol a údaji o zrychlení, atakujícími F16tku v nejlepší formě. Možná to nebude tak vzrušující jako v nízké F1 se středovou pozicí řidiče a dvanáctiválcem za zády, ale zase to dožene praktičností a stabilitou na kluzké vozovce. Počkáme si na první oficiální údaje od výrobce a budeme vás informovat.

Dá se podle vás postavit SUV, aby bylo opravdu sportovní?

Zdroj: AutoCars
Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články