Zimní vs. celoroční pneumatiky: Zas tak zle na tom ty druhé nejsou

V prvé řadě bychom chtěli podotknout, že výběr pneumatik je vždy o kompromisu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pokud byste chtěli jezdit na takových, které dokonale sedí na dané podmínky, museli byste je měnit před každou jízdou. Ani zimní pneumatiky nemají v zimě vždy 100% nejlepší chování.

Zimy jsou čím dál mírnější, dnů, kdy jezdíme po zasněžených či namrzlých silnicích, ubývá, a tak více lidí přemýšlí, jestli by se jim nevyplatily spíš pneumatiky celoroční. Zajímalo by vás, jestli i vaše SUV s celoročními pneumatikami vyjede do hor?

Zimní pneumatiky se nechovají dobře v mokru ani suchu

Zimní pneumatiky jsou dělané na zimu, tedy na sníh či námrazu. Na mokré vozovce bez sněhové pokrývky či na suché se lépe chovají ty letní. A zimních dnů, kdy se setkáváme přesně s takovými podmínkami, přibývá. Tím vás samozřejmě nechceme nabádat k používání letních pneumatik v zimě, to vůbec ne. Jakmile dojde na sníh a led, absolutně nezvládají. S celoročními pneumatikami však českou zimu zvládnete. Jejich cílem je totiž zachovat vlastnosti letních pneumatik a obohatit je o lepší chování na ledu a sněhu.

Celoroční pneumatiky prošly velkým vývojem

V minulosti byly celoroční pneumatiky zatracovány, změnil to až Michelin s modelem CrossClimate. Přišel s revolučním véčkovým tvarem dezénu, který skvěle zabírá na sněhu. Mnoho řidičů od té doby celoroční pneumatiky vzalo na milost a třeba v letním testu ADAC z roku 2019 skončily Michelin CrossClimate+ na třetím místě v konkurenci letních pneumatik. S výdrží strčily všechny letní pneu do kapsy, a to s predikovanou životností přes 70 000 km.

U celoročních pneu je důležitá kvalita a dostatečná hloubka dezénu

Celoroční pneu tedy klidně používejte, ale pečlivě si prostudujte aktuální testy zimních pneumatik a celoročních pneu. Porovnávejte, z celoročních berte jenom ty nejlepší. Vždy si také hlídejte hloubku dezénu, na zimu musí být aspoň 4 mm. Zajímejte se i o to, zda mají celoroční pneumatiky označení M+S a alpský symbol vyžadovaný v Německu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články