Opravy poškozeného laku karoserie nemusí nutně znamenat drahé prostředky a vysoké výdaje. Zkušený profesionál ve videu ukázal, jak si poradit i s tím, co máte doma.
Rýhy na karoserii jsou něco, s čím se dříve či později setká v zásadě každý z nás. Pravda, někteří nikdy nevjedou do myčky a nikdy nedopustí, aby se jejich miláček ke kartáči byť jen přiblížil. Ale i ti, co pravidelně chodí na ruční mytí kartáč občas použijí, minimálně pro důkladnější omytí. A s ním je menší či větší poškrábání jenom otázka času. Řešení je přitom poměrně snadné a stojí pár korun, přinášíme jej ve názorném videu přímo od od profesionála – detailéra.
Stříbřenka je na rýhy nejlepší
Jeden můj kolega vždy zásadně volil u nového auta stříbrnou barvu. Když už to bylo asi potřetí nedalo mi to, a začal jsem se vyzvídat. Neb měl tehdy i Fabii stříbrnou, i když to znamenalo usilovnou práci a speciální objednávku. Odpověď jsem v podstatě čekal, ale její pragmatičnost mě baví dodnes: „Protože na stříbrné není dlouho vidět špína, nikdy na ní nejsou vidět škrábance a v létě se minimálně zahřívá“. Uznejte, že mám praktického kolegu.
A má pochopitelně pravdu. Ostatně i oblíbenost tohoto „odstínu“ (jednoho jediného univerzálního) napříč automobilovou produkcí o lecčems hovoří. Ještě můžeme dodat, že stříbrné vozy se údajně nejlépe dále prodávají a tento faktor byl jeden z hlavních důvodů, proč došlo k přechodu na stříbrnou u vozidel naší policie. Pamatujete ještě na původní bílo-zelenou variantu? Dodnes má podobné vozy Slovensko, a třeba i britská policie má jako podklad také bílou.
Bezkontaktní myčky a mytí jsou ideální
Na stříbrné není opravdu téměř nic vidět, špína opravdu hodně dlouho ne a škrábance téměř vůbec. Co však máme dělat my, jejichž vozy jsou v tmavých barvách, a naopak je na nich vidět „úplně všechno“? Pokud máme tu možnost a můžeme naše auto mýt ručně bez kontaktu s kartáčem (případně na automatické bezkontaktní myčce), určitě doporučujeme tuto možnost využít. A pokud přesto k nějakému kontaktu dojde a lak jeví známky těžkých časů, je tady návod, co s tím.
A je od zkušeného detailéra, který pro tentokrát schoval drahé vosky a další přípravky, jež mu ráda platí jeho zavedená klientela, a zcela záměrně zvolil „home-made“ řešení. Tedy za použití papírové pásky, mikrovláknového hadříku a dvou čistících prostředků. A pustil se do rýhy od hřebíku, kterou předtím sám poctivě vyryl. Výsledek vás překvapí. A jen potvrzením toho, že s trochou šikovnosti snese lak na karoserii opravdu hodně a dá se obnovit do původní podoby. Držíme palce!