Zkušený mechanik prozradil, zda je pro jízdu města lepší auto s rozvodovým řemenem, nebo řetězem

i Zdroj obrázku: Pexels
                   

Stav motoru do velké míry určuje bezpečnost i ekonomiku za jízdy. Ne všichni motoristé ale vědí, jaký rozvodový systém je vhodnější pro městské použití. Čeští řidiči přitom většinou považují za spolehlivější a trvanlivější řešení s rozvodovým řetězem.

Mezi odborníky ale neexistuje shoda na tom, který pohon je lepší a spolehlivější. Navíc ani výrobci nemohou s jistotou říci, který prvek je lepší zvolit – zda je to řetěz, nebo řemen. Vy si ale můžete sami vybrat podle podmínek, ve kterých chcete auto používat, a zde stojí za zvážení několik nuancí.

iZdroj obrázku: Pexels

V českých podmínkách mnozí vzpomínají na bájný motor 1.3 ve Felicii, který měl rozvodový řetěz a byl považován za takřka nesmrtelný. Dnes ve většině škodovek najdete rozvodové řemeny, ale oba typy můžete vidět na zahraničních automobilech. Mezi těmito dvěma koncepty neexistuje žádný zvláštní rozdíl mezi těmito dvěma, protože obě řešení jsou neustále vylepšována. Pokud se ale podíváte na základní design obou systémů, je stále vidět jeden rozdíl – řemen je umístěn venku, zatímco řetěz je schovaný uvnitř hnacího ústrojí.

Stav řemenu tak lze neustále sledovat, protože není nutné demontovat celý mechanismus. To je významné plus, které vám umožní zabránit poruchám a provádět opravy včas. Tato podmínka je obzvláště důležitá pro ty, kteří se často pohybují po městě.

Další výhodou řemenového pohonu je, že nevyžaduje vysoce kvalitní motorový olej. Řetěz je však na tento faktor velmi citlivý. Řetěz  se navíc často časem natáhne a prakticky ho nelze před tímto jevem ochránit.

Diskuze Vstoupit do diskuze
62 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články