Zloději mají další jednoduchou metodu. Stačí jim obyčejný hřebík

                   

Doba, kdy zloději využívali různá sofistikovaná zařízení je patrně dávno pryč. Ukazuje se, že jim začínají stačit i věci za pár korun. V minulosti se objevily triky s využitím PET lahve, nebo třeba drátu. Obojí stačilo umístit mezi pneumatiku a podběh. Řidič při rozjíždění slyšel nepříjemný zvuk, šel ho zkontrolovat a v tu chvíli měli zloději snadný přístup ke věcem, které byly uloženy v autě. Jelikož lahev i drát jsou známou metodou, vymyslely další.

Postačí obyčejný hřebík

Použití hřebíku je novou zlodějskou metodou, kterou chtějí docílit toho, aby se snadno dostali ke věcem, které máte uloženy uvnitř vozu. Použít k tomu mohou podstatě jakýkoliv druh hřebíku. Důležitá je jenom dostatečná délka k tomu, aby propíchl vaši pneumatiku. V tu chvíli řidič zastavuje a jde řešit problém. To znamená že vystoupí z vozu, ve kterém nechává peněženku, batoh, kabelku, mobilní telefon a další věci. Na ty se zloději primárně zaměří.

Rozdíl mezi drátem a lahví je podstatný

V čem se metoda s hřebíkem liší od dříve používané PET lahve neb o drátu? V těch případech nedošlo k poškození vozu. Stačilo prvek vyndat, vyhodit a mohlo se pokračovat. V tomto případě už zloděj poškodí dané auto – konkrétně pneumatiku. Také je třeba podotknout, že u lahve nebo drátu měl zloděj pouze pár desítek vteřin na to, aby vykonal svůj nekalý čin. V případě píchlé pneumatiky může mít i několik jednotek, nebo i desítek minut, pokud se řidič pustí do výměny kola svépomocí.

Buďte obezřetní

Varování je jasné. Kdykoliv vystoupíte z vozidla cokoliv zkontrolovat, nezapomeňte ho zabezpečit. Tedy zamknout. Také nezapomínejte na to, že vaše auto není trezor a cennosti je třeba mít stále u sebe. Máme na mysli hlavně mobil či peněženku. Kabelka nebo batoh by měly být umístěny v zavazadlovém prostoru. I to může pomoci k tomu, že nebudete až tolik lákat zloděje jako ti majitelé vozů, kteří mají vše v autě doslova jako na výstavě.

Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články