Zvláštní a jedinečné řidičské zkoušky autoškoly z celého světa

                   

Myslíte si, že teoretické otázky v autoškole jsou příliš těžké? Nebo máte pocit, že jízdy jsou až moc snadné a nedokážou skutečně otestovat řidičské schopnosti budoucího motoristy? Nenechte si ujít přehled toho, čím musejí projít řidiči v zahraničí, jejichž zkoušky pro získání řidičáku jsou až směšně jednoduché, nebo naopak děsivě náročné.

Britská společnost, která se zabývá leasingem automobilů, analyzovala požadavky na udělení řidičského oprávnění ve více než 190 zemích světa, aby zjistila, jak se praktické a teoretické zkoušky  po celém světě liší, a kde jsou nejjednodušší či nejtěžší testy. Výzkum se zabýval různými aspekty získání řidičského průkazu, včetně nákladů na testy a vydání dokladu, minimální věk studentů a také typy požadovaných teoretických, praktických a zdravotnických zkoušek. V některých zemích našli zcela unikátní a bizarní testovací prvky.

iZdroj fotografie: Pixabay.com

Některé z nejjednodušších řidičských testů z celého světa

Dříve museli egyptští řidiči projít testem v podobě popojetí 6 metrů dopředu a 6 metrů dozadu. Nedávno se to celé drasticky zpřísnilo přidáním testu s 10 otázkami.

Praktická řidičská zkouška na Filipínách zahrnuje projetí jednoho okruhu, kde jsou pouze zatáčky vpravo.

iZdroj fotografie: Pixabay.com

V Kolumbii je praktická řidičská zkouška bodována, přičemž maximum je 10 bodů, a aby řidič uspěl, stačí jich získat 5.

V Hondurasu v minulosti nebyla žádná zkouška k získání řidičského průkazu potřeba, nyní se to však změnilo a je vyžadován jednoduchý písemný test. Praktická řidičská zkouška tu ovšem stále zůstává neznámým pojmem.

Unikátní fakta o řidičských zkouškách z celého světa

Řidičské testy v Keni zahrnují část s autíčkem pro děti a budoucí řidiči s ním jezdí po stole, aby prokázali své znalosti pravidel silničního provozu.

Řidičské zkoušky v Andoře lze provádět pouze ve středu ráno.

V Kazachstánu jsou praktické testy hlídány palubními počítači, které monitorují výkon řidiče, což znamená, že s nimi v autě není žádný zkoušející.

iZdroj fotografie: Pixabay.com

Uchazeči o splnění teoretických testů v Rumunsku jsou v jejich průběhu třikrát vyfotografování jako důkaz, že na zkoušce skutečně byli.

V Číně probíhá praktická zkouška z jízdy na překážkové dráze. Zkoušející není ve vozidle, místo toho je řidič hodnocen pomocí kamer a senzorů.

Ve Slovinsku se při praktické zkoušce hodnotí také základní techniky úspory energie a ekologické jízdy.

iZdroj fotografie: Pixabay.com

Vietnamský teoretický řidičský test má 450 otázek, což z něj činí nejdelší teoretický řidičský test na světě.

Noví řidiči v Chorvatsku musejí před zahájením zkoušky absolvovat 70–100 hodin povinné autoškoly. Posuzuje se také jejich osobnostní typ a způsobilost k řízení.

Diskuze Vstoupit do diskuze
116 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články