Co se stane s Viperem, když stojí dva roky pod stromem a nemá okna? Sledovat proces, jak se auto vrátí do původního stavu je zážitek.
Dodge Viper bude už navždy symbolem Ameriky podobně jako džíny, Coca Cola, horské kolo nebo telefony od Applu. Podobně šílené auto by v Evropě nikdo nepostavil, a pokud ano, skončilo by v jediném exempláři. A rovnou se omlouvám do Británie, neb tříkolka Morgan je ujetá ještě víc, to je pravda. Ale co naplat, deset válců je deset válců. O osmi litrech objemu ani nemluvě. Amerika to zkrátka chce vždy o kus větší. Tenhle Viper ale dalo práci oživit.
Když máte z auta entomologickou laboratoř
Když někdy necháte stát auto dva roky venku a není to zrovna před vaším domem, nebo na vaší zahradě, může to dopadnout všelijak. Můžete mít štěstí, kdy krom zašlého laku a pneumatik bez vzduchu se nemusí až tak moc stát. Nebo také můžete mít smůlu, podobnou jako měl majitel černého Viperu z našeho videa. A může se stát, že přijdete nejen o lak, ale také například o okna. Obě. A z původně maskulinního kupé se stane submisivní „kabrio“.
A v takovém kabriu se zabydlí nejen prach, písek, ale také třeba hromada listí. O různých dalších formách života ani nemluvě. Možná by to nebylo špatné jako ukázkové vozidlo pro kroužek mladých botaniků nebo entomologů. Nicméně, prezentace pestrého života v každém zákoutí auta nebyla na žebříčku přání majitele popravdě úplně nejvýše. A tak přišly na řadu vysavače, hadry a čistící prostředky. Mnoho čistících prostředků.
Horká pára nejen v žehličce
Čímž samozřejmě nemyslím Jar z vaší kuchyně nebo Okenu z koupelny. Jen k umytí karoserie bylo potřeba několik „speciálů“ včetně aktivní pěny, která se na tak zašlém laku musela být aktivní opravdu hodně. Uvnitř vozu se to neobešlo bez vyjmutí sedaček a užití horké páry, jinak by notně zašlé potahy sedaček a textilie v interiéru nešly vůbec řádně vyčistit. Navíc, jak potvrdí každý, kdo se čistěním interiérů živí – pod sedačkami se vždy najde největší nepořádek.
Finále nicméně stálo za to. Auto je po desítkách hodin mravenčí práce „jako nové“, a jak je z videa patrné, jeho majitel byl novou podobou zaskočen. Pravda, původní stav a „nový“ stav vypadá spíš tak, jako by to nebylo jedno a to stejné auto. Netušíme také, jaký byl účet za celou tu proměnu, něco nám ale říká, že pronájem garáže na dva roky by vyšel levněji. Možná i s preventivní péčí o lak. Neb, jak s oblibu říkají (nejen) zubaři: prevence je vždy levnější.