Alternativní palivo s příchutí chmelu a sladu vyjde levněji než nafta. Pivo ale do nádrže auta rozhodně nepatří.
Pan František z Českolipska chtěl ušetřit za naftu. Slyšel o tom, že spalovací motor zvládne jet i na alternativní druhy paliva, třeba na vyjetý olej. Jako pivař se rozhodl vsadit na svůj oblíbený nápoj. Nalil do nádrže německého naftového kombi s motorem 2.0 TDI pivo. Udělal ale s výběrem paliva pro svůj naftový kombík jednu zásadní chybu, která se mu ve výsledku hodně prodražila.
U piva jako paliva nejde o obsah alkoholu
Do redakce nám přišel dotaz s popisem situace, která se možná může zdát úsměvná, ale ve výsledku stála majitele auta poměrně dost peněz. Šlo o myšlenku nahradit naftu, aktuálně s cenou cca 42 Kč/l, za pivo, To se se dá v průměru koupit v průměru od 12 do 15 Kč za desetistupňové pivo, a za 15 Kč až 30 Kč za pivo dvanáctistupňové. Vyjde to tedy levněji.
Pan František koupil basu piv a nalil obsah všech dvaceti lahví do prázdné nádrže. Bohužel motor po krátkém smrtelném zaškubání přestal fungovat. Majitel nechápal a pak si všiml svého přešlapu. V obchodě se přehlédl, namísto svého oblíbeného plzeňského koupil levnější značku, aby ušetřil, a omylem zvolil nealkoholickou verzi.
Pivo nepatří za volant. A do nádrže také ne!
Logický závěr řidiče tedy byl, že s pivem bez alkoholu auto nemůže jet. Řidič tedy doplnil nádrž ještě basou dvanáctistupňového plzeňského piva, pro jistotu přidal dávku aditiva a opět startoval. Opět bez úspěchu. Motor auta byl k pokusu o nastartování netečný. Majitel se na nás obrátil s radou a dotazem, kde udělal chybu.
Chyba je samozřejmá, pivo do nádrže auta nepatří. Naftový motor, starý, bez turba, zvládne možná jet na olej, ale určitě ne na pivo, Moderní agregát TDI je nyní zralý na kompletní vyčištění a repasi. Dá se očekávat, že to odnesla palivová soustava komplet i s nádrží, vysokotlaké čerpadlo, palivový filtr, vstřikovače. Pivo patří do pípy a ne do auta, pana Františka teď čekají výdaje v řádech několika set tisíc korun.