Škoda odhalila zcela nový model. Něco takového nikdy předtím nevyrobila, půjde o prodejní hit levnější než Dacia

Tuzemská automobilka upřesnila detaily ohledně nového malého vozu. Bude sdílet platformu s koncernovými sourozenci a dorazí za tři roky.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Koncern Volkswagen potvrdil tři nové modely, a to od značek VW, Seat a jak jinak, Škoda. Na trhu by se měla nová Škodovka objevit v roce 2025. Dá se předpokládat, že design bude „moderní, robustní“ tak, jak jsme u naší automobilky zvyklí, pod kapotou očekáváme techniku mateřského koncernu. Kromě vzhledu, který bude u každé značky originální, bude sdílená technika v zásadě totožná u všech trojčat.

Konfigurátor Škoda zatím mlčí, počkáme si tři roky

Mělo by jít o mini zhruba velikosti Škody Fabia, vůz by měl vycházet z platformy MEB Entry a konkurovat by měl chystanému Volkswagenu ID.1. Design bude pravděpodobně hranatější než u oblého ID a jednodušší, než jak to zvládne Seat. S minimem převisů vpředu i vzadu, což může naznačovat kola umístěná hodně v rozích a díky tomu výtečnou manévrovatelnost ve městě.

iZdroj fotografie: Škoda

Kolik bude stát nová Škoda? Lze předpokládat, že cena bude nižší než u Volkswagenu a Dacie. Hádáme, že se dostane pod 425 000 Kč. Auta by měla vyrábět továrna ve Španělsku, která odstartuje provoz v roce 2023. Kapacita baterií pravděpodobně nepřesáhne 77 kWh, předpokládáme, že u nové Škody to bude 58 kWh. To by mělo zajistit malému autu, díky nízké hmotnosti, dojezd 400 až 450 km.

Má i podle vás takový model šanci na úspěch?

Zdroj: Škoda
Diskuze Vstoupit do diskuze
142 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články