Benzín nebo diesel, kontrolka se může rozsvítit u obou

Z kategorie těch horších, respektive na opravu nákladnějších příčin rozsvícení diody kontroly motoru je závada turba. Problémy mohou být i s lambda sondami, mohou být poškozené cívky, opotřebované svíčky anebo zapalovací kabely. U všech těchto případů se neobejdete bez diagnostiky, je zapotřebí připojit auto a přečíst chyby řídících jednotek.

Automobily s přestavbou na spalování LPG mohou signalizovat přes svítící kontrolu motoru nesprávné seřízení jednotky odpovědné za přísun plynu. Jak je vidno, důvodů ke svítící kontrole může být celá řada, nezáleží na tom, jestli je auto zánovní, nebo staré a ojeté. Nezáleží také na typu pohonu, u benzínu, dieselu i hybridu může k signalizaci Check engine dojít. Až na výjimku s palivem je potřeba vždy navštívit mechanika s diagnostickým zařízením a předejít nevratnému poškozením motoru.

"/> Svítí oranžová kontrolka motoru, co dělat? - AutoŽivě.cz

Rozsvítila se oranžová kontrolka motoru? Příčina může být násobně horší, než se na první pohled zdá

Svítící kontrolce motoru se říká grilované kuře. Svítí-li, namísto šťavnatého masa vás čekají potíže a nemalé výdaje za servis.

i

Důvodů, proč svítí kontrolka Check engine, může být celá řada. Možná je to špatnou kvalitou paliva, to je ten lepší případ. Stačí dotankovat lepší benzín či naftu a po opětovném nastartování se situace zlepší. Příčinou může být i vadný průtokoměr. V některých případech je na vině opotřebovaný katalyzátor. U naftové pohonné jednotky může být důvodem ucpaný filtr pevných částic nebo EGR ventil.

Benzín nebo diesel, kontrolka se může rozsvítit u obou

Z kategorie těch horších, respektive na opravu nákladnějších příčin rozsvícení diody kontroly motoru je závada turba. Problémy mohou být i s lambda sondami, mohou být poškozené cívky, opotřebované svíčky anebo zapalovací kabely. U všech těchto případů se neobejdete bez diagnostiky, je zapotřebí připojit auto a přečíst chyby řídících jednotek.

Automobily s přestavbou na spalování LPG mohou signalizovat přes svítící kontrolu motoru nesprávné seřízení jednotky odpovědné za přísun plynu. Jak je vidno, důvodů ke svítící kontrole může být celá řada, nezáleží na tom, jestli je auto zánovní, nebo staré a ojeté. Nezáleží také na typu pohonu, u benzínu, dieselu i hybridu může k signalizaci Check engine dojít. Až na výjimku s palivem je potřeba vždy navštívit mechanika s diagnostickým zařízením a předejít nevratnému poškozením motoru.

                   

Důvodů, proč svítí kontrolka Check engine, může být celá řada. Možná je to špatnou kvalitou paliva, to je ten lepší případ. Stačí dotankovat lepší benzín či naftu a po opětovném nastartování se situace zlepší. Příčinou může být i vadný průtokoměr. V některých případech je na vině opotřebovaný katalyzátor. U naftové pohonné jednotky může být důvodem ucpaný filtr pevných částic nebo EGR ventil.

Benzín nebo diesel, kontrolka se může rozsvítit u obou

Z kategorie těch horších, respektive na opravu nákladnějších příčin rozsvícení diody kontroly motoru je závada turba. Problémy mohou být i s lambda sondami, mohou být poškozené cívky, opotřebované svíčky anebo zapalovací kabely. U všech těchto případů se neobejdete bez diagnostiky, je zapotřebí připojit auto a přečíst chyby řídících jednotek.

iZdroj fotografie: iStock

Automobily s přestavbou na spalování LPG mohou signalizovat přes svítící kontrolu motoru nesprávné seřízení jednotky odpovědné za přísun plynu. Jak je vidno, důvodů ke svítící kontrole může být celá řada, nezáleží na tom, jestli je auto zánovní, nebo staré a ojeté. Nezáleží také na typu pohonu, u benzínu, dieselu i hybridu může k signalizaci Check engine dojít. Až na výjimku s palivem je potřeba vždy navštívit mechanika s diagnostickým zařízením a předejít nevratnému poškozením motoru.

Víte, jak se lidově říká kontrolce motoru?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
93 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články