Za „bobřími zuby“ u současných BMW je údajně jejich obliba u Číňanů. Pokud tomu tak je, nemohlo by BMW vyrábět evropskou verzi? Šílený projekt na videu v našem článku.
I když je pro většinu z nás pomyslný etalon elegance a ztělesnění sportovní, dokonale tvarované limuzíny „sedmičková“ řada E38, nedá se určitý půvab upřít ani jejímu nástupci, řadě E65. Pomyslné „designérské žezlo“ převzal u BMW Chris Bangle a jeho rukopis je speciálně u této řady nepřehlédnutelný. Zvláštně „naroubovaný“ kryt zavazadlového prostoru a minimalistický, čistý design interiéru je něco, co je pro tuto řadu typické. Nicméně, nemuselo to dopadnout tak dobře.
I promyšlené tvary lze „shodit“ jedním doplňkem
Když se podíváte na přiložené fotografie nebo shlédnete video, dojde vám, že posedlost „bobřími zuby“ je u BMW asi zakořeněná v genech. Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit, jak může někdo „naroubovat“ něco tak ohyzdného na relativně pohlednou karoserii. Poslední model sedmičkové řady (G70) pak přikládáme pro porovnání, kam až může sledování sledování komiksů zajít. „Marvelovky“ po večerech? Vypadá to tak. Protože nic jiného než komiksový (nebo komický) tento design není. U reprezentativní limuzíny? Zvláštní.
To však nic nemění na tom, že E65 znamenalo pro BMW malou revoluci ve vyšší třídě. Jako první byl u ní kupříkladu použit otočný ovladač systému iDrive, známý pak ze všech dalších BMW. Jeho vyklápěcí a současně otočný mechanismus byl podobnou revolucí, jako celkové pojetí interiéru, na hony vzdálené stylu, jež bylo dříve možné najít u „pětky“ E39 a nahrazené „sedmičky“ E38. Jak se nyní ukazuje, mnoho řidičů by nicméně dalo půl království za to, kdyby se mohli vrátit v čase a aspoň se přiblížit přehledné kabině E38/E39. Vývojově slepá ulička? Možná to tak bude.