Mistři volantu v Polsku nedbají na dopravní předpisy. Kdo jede z Čech pro levné palivo, toho nabourají

Cesta do Polska za levnějšími potravinami a palivem se může prodražit. Poláci jezdí nebezpečně, bez ohledu na dopravní předpisy, opakovaně riskují.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Válka na Ukrajině, která navázala svým dopadem ekonomiku v Evropě, na těžkou situaci koronavirové krize, se promítla do cen snad všeho zboží. Tak draho jako je teď u nás už dlouho nebyl a řada lidí jezdí za levnějšími nákupy do Polska. Taková cesta se však může prodražit, český řidič totiž vzhledem k úrovni polských silnic a tamní úrovni bezpečnosti riskuje, že se stane obětí dopravní nehody.

Na přednost zprava nespoléhejte!

Polští řidič platí dlouhodobě za postrach, potkat je na silnici u nás je nepříjemné, vyrazit do Polska je riskantní. Poláci obecně ignorují dopravní předpisy, jsou vyhlášení svým agresivním stylem. Video z polských silnic ukazuje ty největší prohřešky, se kterými se můžete při cestě k našim severním sousedům setkat. Opakují se, až na kuriozní výjimky, stále stejné přestupky a chybné manévry. Jaké to jsou?

iZdroj fotografie: Depositphotos

Ignorování přednosti v jízdě je snad nejčastějším přestupkem, který Poláci dlouhodobě páchají. Je běžné, že ačkoli po hlavní jde řada aut, řidič s vedlejší tam prostě vjede. Obvykle pomalu, ne že by šlápl na plyn a rychle místo opustil. Poláci spoléhají na to, když vjedou do z vedlejší na hlavní, že ten, koho omezili a ohrozili, zvládne zabrzdit. Plouží se bez obavy z následků. Když dojde na mačkání plechů, jako že velmi často dojde, nediví se.

Barvy na semaforu polští řidiči často neřeší

Divil se řidič, který vjel do křižovatky na červenou, způsobil dopravní nehodu a nechápal že by za to mohl nést vinu. Jde o kolizi hned v úvodní části videa, kdy starší muž „sestřelí“ oranžové auto. Rozhazuje rukama a neví, co se stalo. Jízda na červenou je dalším typickým neduhem polských řidičů. Jeden by si řekl, zda v Polsku netrpí nějakou plošnou barvoslepostí.

iZdroj: StopCham

Pro představu porovnání nehodovosti v celé Evropě, vztaženo na počet úmrtí na milion obyvatel. Nejlépe na tom bylo Švédsko s 18 mrtvými, druhá se umístila Malta s 21 obětmi, třetí Dánsko vykázalo už 27 zemřelých osob na milion obyvatel. Česká republika je mírně horší než Evropský průměr, když se umístila na 18 místě se 48 obětmi dopravních nehod na milion obyvatel. Pořád lepší, než v Polsku a na Balkáně.

Statistika mluví jasně, řídit v Polsku je o život

Naopak státy, ve kterých došlo meziročně k navýšení počtu smrtelných nehod jsou Rumunsko, Bulharsko, a jak jinak, Polsko. Tam je evidováno 65 mrtvých na milion obyvatel z dopravních nehod. Přepočteno na celkovou populaci to je v průměru 2500 zemřelých za rok. Dobrou zprávou může být jen to, že jde o 20 % menší počet fatálních nehod v porovnání s časem před deseti lety.

Jízda v protisměru na kruhovém objezdu je ojedinělá. Omezování na dálnici tím, že řidič vjede z pravého do levého pruhu, přímo před jiného řidiče, je však na denním pořádku. Za nehodovostí v Polsku je podle statistik špatný stav silnic, starý vozový park s nevalnou technickou úrovní a nebezpečný jízdní styl. Při cestě do Posla s vyplatí maximální obezřetnost a dobrá pojistka.

Jak vidíte polské řidiče vy?

Zdroj: STOP CHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
81 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články