Benzínové motory některých automobilek mají příliš velkou spotřebu motorového oleje. Překvapivě se jedná o koncernové agregáty, i mnichovské pohonné jednotky.
Spotřeba, to je výraz, který se skloňován ve světě automobilismu neustále a dokola. Kolik auto žere paliva na sto kilometrů, je pro mnoho řidičů ten nejzásadnější rozhodovací argument pro to či ono auto. Nezanedbatelným kritériem, na které se však zapomíná, je i spotřeba oleje.
Spotřeba oleje se zanedbává, neprávem
Jsou totiž automobily, u kterých se olej téměř nemusí kontrolovat mimo pravidelné prohlídky. Stačí jednou za čas vyměnit celou náplň a je hotovo. U některých aut všech dochází k vysoké spotřebě oleje a řidič musí stav hladiny pravidelně kontrolovat a olej doplňovat. Experti vyjmenovali pohonné jednotky, které mají ohledně motorového oleje ten největší apetit. Těm se vyplatí v autobazarech vyhnout.
Mezi velké žrouty maziva patří motory Volkswagen, jde o přeplňované jednotky o objemu 1,8 a 2,0 litru, spadající do řady EA888. Nelze nezmínit druhou generaci těchto motorů, které se vyráběly od roku 2008 a i třetí generace této řady pohonných jednotek se vyznačuje vysokou spotřebou oleje.
Německé motory trpí na olejové ztráty
V rámci koncernu VW našli odborníci ještě další výtečníky v oblasti vysoké spotřeby oleje, a to pod značkou Audi. Vidlicové motory s kódovým označením EA837, které byly ve výrobě mezi lety 2008 až 2017. Podle expertů se na stěnách válců velmi často vyskytují rýhy způsobené lokálním přehříváním pístů. Registrováno bylo také koksování těsnění přívodu oleje. Mnichovský konkurent se nemá v určitých modelových řadách také moc co chlubit.
I agregáty značky BMW mají občas zvýšenou chuť na motorový olej. Jde o pohonné jednotky montované do aut od roku 2000. Problém zvýšené spotřeby maziva je registrován u modelových řad N45 a N46. Za problematické bylo označeno opotřebení těsnění dříku ventilu v případě nájezdu nad 80 tisíc kilometrů. Nadměrné opotřebení vykazuje i vedení ventilů značky Toyota.
Japonec na konec, i u něj jsou ztráty oleje
Problém u japonských motorů je u jednotek s objemem 1,8 litru s označením 1ZZ-FE vyráběných od roku 1998. Problematický byl v tomto případě špatný odtok a koksování prstence kvůli malé vůli mez drážkami pístu. Vysokou spotřebou motorového oleje jsou také typické některé motory Subaru, majitelé původních WRX STI by mohli vyprávět. Tam jde velmi často o vlastnost, a ne problém jako takový.
Jde o řadu motorů s označením EJ20 s objemem 2,0 litru a protiběžnými válci. Pokud majitel vozu vyměnil původní písty za kované, a to je v podstatě většina, musí sebou vozit v kufru lahev s olejem a doplňovat. Při sportovní jízdy na závodní dráze o to víc. Problémy se zvýšenou spotřebou oleje jsou také zaznamenány u dvoulitrových motorů automobilek Hyundai a Kia, u řad s kódovým označením G4KA/G4KD.