Kdo má miliardy na kontě, mohl by si dovolit kupovat opravdu úžasná auta. Roger Federer je má, přesto se drží při zemi a je upjatý.
Jaké auto by člověk čekal v garáži sportovce, který patří mezi deset nejbohatších na světě? Roger Federer patří mezi nejvýdělečnější sportovce poslední dekády a nutno říci, že právem. Švýcar vyhrál za svou kariéru 103 titulů, opanoval 20 grandslamů. Jednou byl stříbrný na olympijských hrách, v Londýně v roce 2012. A jednou získal na olympiádě zlato, to bylo v Číně v roce 2008. Letos ukončil svou aktivní dráhu sportovce.
Miliardář, ale bez schopnosti odvázat se
S koncem kariéry jistě nevyschnou všechny zdroje. Otázka aktuálního příjmu není zatím na pořadu dne, účty za rok 2022 nejsou ještě sečteny. V roce 2021 však tento tenista obsadil sedmou příčku mezi nejvýdělečnějšími sportovci, když si vydělal v přepočtu 2,3 miliardy korun. Zlomek s raketou v ruce, většinu však mimo kurt, v reklamě, tam byl tento sportovec doslova mašinou na peníze. Jeho astronomické příjmy ovšem nijak neodráží vkus na auta, který lze popsat tak trochu jako nudný.
Federer byl dlouhé roky v přízni značky Mercedes, ze spolupráce mu plynuly nejenom miliony v hotovosti, ale také si mohl vybírat z nabídky automobilů této tradiční německé značky. Člověk by možná čekal, že se tento bohatý tenista dokázal odvázat a utratil své peníze za nějaké skutečně ojedinělé klasické supersporty z šedesátých let. Omyl. Přestože jde v součtu o velmi drahá auta, nejde o nic, co by si nemohl koupit kdokoli s patřičným finančním zázemím. Čím tedy tato rocková hvězda tenisu jezdí?
Mercedes-AMG G 63
Mercedes třídy G ve specifikaci 63 AMG není typickým offroadem, jakkoli by v terénu zvládl opravdu hodně. Na silnici zvládne také poměrně dost, za zadním nárazníkem nechá většinu aut, které se rozhodne předjet. Ze všeho nejvíce však asi funguje jako symbol, jako důkaz příslušnosti k určité společenské vrstvě. Federerův vůz má podle dostupných informací bílý lak karoserie a V8 pod kapotou s typicky drsným zvukem.
Mercedes-Benz SL 55 AMG
Bylo by zvláštní, když by tenista neměl v garáži auto se skládací střechou, v případě Rogera Federera jde o roadster Mercedes SL, pravděpodobně S55 AMG. Přesná specifikace ani motorizace není veřejně známa.
Mercedes-AMG GLE 63 S
V podstatě nejvýkonnější zástupce rodiny GL. Roger byl sice často vídán v původní třídě G, ale z kubického offroadu se posunul za volant modernějšího vozu s pohonem všech kol. Modernější je i pohonná jednotka pod kapotou, jde o osmiválec laděný u AMG s dvojitým přeplňováním.
Mercedes-Benz CLS 450
S největší pravděpodobností jde o automobil na každodenní ježdění. Elegantní vůz s pětidvéřovou karoserií je typickým zástupcem vozů rodinného typu.
Mercedes-AMG SLS Roadster
Dá se usuzovat, že tohle je pravděpodobně auto, které má Roger Federer opravdu rád, podle dostupných informací vlastnil dvě. Nejznámější je jeho bílý SLS Roadster s atmosférickým osmiválcem o objemu 6.2 litru. Kromě varianty s otevřenou střechou si Roger užíval i variantu s pevnou střechou a legendárními racčími dveřmi, poctou původnímu 300 SL.
Range Rover Sport SVR
Výjimka z tvrzení, že Roger Federer vlastní pouze německá auta. Nicméně ani zde se tenista nevymanil ze své lásky k osmiválcům, je to další mamutí V8 v garáži. Ve své době šlo možná o obvyklý dopravní prostředek anglických fotbalistů, což ale není důvod, proč by jedním Range Roverem nemohl jezdit švýcarský tenista. Pokud „ušetřil“ Federer tím, že dostával auta od Mercedesu, mohl si s klidem dovolit koupit drahý Range Rover ze svého.
Mercedes-Benz EQS
Nejnovější přírůstek do sbírky je opět z produkce značky Mercedes, nevoní však benzínem. Vozem, který přibyl do německé sbírky Rogera Federera, je Mercedes-Benz EQS, poháněný elektrickou energií.
Mercedes-AMG GT
Na fotce je Roger Federer před čtyřdveřovém Mercedesem-AMG GT 63 SE Performance v ostře žlutém laku, šlo o pózování pro fotografy v rámci spolupráce s Mercedesem na Laver Cupu 2022 v Londýně. Dvoudveřový Mercedes-AMG GT v tenistově garáži má také nepřehlédnutelný žlutý lak a jde tak díky atypickému odstínu asi o nejvýraznější automobil ve sbírce.
Federer má rád offroady, sportovní kupé a roadstery
Auto má pod kapotou čtyřlitrový osmiválcový motor s dvojitým přeplňováním a výkonem 500 koní. Monstrózní síla jde na zadní kola, stroj umí zrychlit z nuly na stovku za necelé 4 sekundy a cena je necelé 4 miliony Kč. Přestože by podle všeho mělo jít o variantu s tradiční výbavou, bez nějakých speciálních úprav, je to asi nejzajímavější exemplář Federerovy garáže.