Rusové představili luxusní SUV vlastní výroby. Pyšně tvrdí, že je lepší než Rolls-Royce a Bentley dohromady

Jak utratit peníze v Rusku, když mimo tamní trh nelze moc nakupovat? Možností je luxusní SUV ryze protekční ruské značky.

i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
i Zdroj fotografie: Aurus
Dalších 25 fotografií
Dalších 25 fotografií
                   

Bohatí Rusové mají díky evropským i globálním sankcím problém utrácet své peníze, koupit si Rolls-Royce nebo Bentley nebylo pro Ivana s ropným vrtem nikdy těžší. Je tady ale domácí možnost, a to v podobě automobilky, která byla původně určená pouze pro ruské vládní činitele. Značka vyhrazená kdysi pouze pro vyvolené teď rozšířila svou nabídku o luxusní SUV.

Co má chudák Rus s miliony na kontě dělat?

Ruská značka Aurus nabízela dosud dvě varianty jednoho vozu. Model Senat fungoval jako klasický sedan, a také jako prodloužená limuzína. Ideální dopravní prostředek pro šíleného prezidenta, který si myslí, že je car. Třetí do portfolia bylo uvedeno luxusní SUV. Tím Aurus míří, jak je naznačeno v titulku, proti německým koncernům zastupujícím výše zmíněně luxusní značky.

iZdroj fotografie: Aurus

BMW má pod křídly Rolls-Royce a Volkswagen zase Bentley, a právě Cullinan a Bentayga jsou vozy, které má Komendant, jak se luxusní SUV jmenuje, na ruském trhu zastoupit. Mimochodem jméno si vůz vypůjčil od jedné z věží ikonického Kremlu. Což je pro zbytek neruského světa informace podstatná asi tak, jako kolik je právě na Sibiři sněhu. Komendant sdílí s ostatními modely základní designové prvky, až na výjimky v detailech.

Auto sdílí mnoho prvků se zbytek modelové řady

Totožný je Komendant se zbytkem prodejní škály v kabině, míněno volant, čalounění, tlačítka. Se sourozenci má identickou konstrukční platformu, je však kompaktnější. S délkou 5380 mm je o 252 mm kratší než sedan, rozvorem 3100 mm ztrácí o 200 mm. Naopak je vyšší, logicky svou podstatou.

iZdroj fotografie: Aurus

Výška Komendantu je větší o 131 mm. Standardní světlá výška je 230 mm a hmotnost vozu je 3235 kg. Nabídka modelu by měla zahrnovat dvě různé specifikace, jednu konvenční s pětimístným interiérem a druhou čtyřmístnou, s elektricky dělenými zadními sedadly. Stejná napříč modelovou řadou je hybridní pohonná soustava. Ta se skládá z 4,4litrového benzinového agregátu V8 biturbo s výkonem 598 koní a točivým momentem 880 Nm.

Rusko vede hybridní válku, hybridní je i pohon

Nestačí? Dalších 38 koní, respektive 63 koní v dočasném maximu, přidává synchronní elektromotor integrovaný do devítistupňové automatické převodovky. Šestnáctiampérová baterie je umístěna nad zadní nápravu. Hnací síla jde na všechna poháněná kola. Podvozek by měl být nastavitelný, s pneumatickým odpružením.

iZdroj fotografie: Aurus

Jak moc je či není Komendant konkurencí pro luxusní SUV od Rollsu a Bentley je otázkou, dá se předpokládat, že své peníze nikdo mimo Rusko za toto auto nedá. Pravděpodobně to asi nebude ani možné z legislativních důvodů. Nicméně pro představu, cena za toto auto je v přepočtu z rublu na naši měnu asi 13,4 milionu Kč.

Galerie

Dalších 25 fotografií
Dalších 25 fotografií

Co říkáte na ruské SUV, líbí se vám?

Zdroj: Aurus
Diskuze Vstoupit do diskuze
104 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články