Audi změnilo logo tak výrazně, že 99,9 % lidí nepozná rozdíl. Najde ho jen pozorný milovník značky

Logo sem, logo tam, o tom, co má auto na kapotě, už zákazníci dávno nespekulují. Prioritou trhu jsou dnes jiné hodnoty.

i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Podle dostupných pramenů a zasvěcených komentářů automobilka Audi změnila zásadně své logo. Jak moc zásadně? Dříve logo značky tvořily čtyři kruhy, které se vodorovně protínaly. Teď, po revolučním zvratu, jde, překvapení, o čtyři kruhy, které se vodorovně protínají. Pokud někdo tvrdí, že se logo změnilo, má pravdu.

Logo se změnilo tak výrazně, že to skoro nikdo nepozná

Ale upřímně, jde spíše o jiné grafické vyjádření, detaily související s konkrétními aplikacemi, než že by došlo k takové změně, jakou nedávno provedla například značka Kia. Přepracované logo bylo poprvé ukázáno v reálu na autě počátkem listopadu s debutem Audi Q8 e-tron. Zanedlouho má zdobit všechny další nové modely značky. Co se tedy změnilo? Výzkum automobilky říká, že rozdíl 99,9 % lidí nepozná.

iZdroj fotografie: Audi

Především hloubka, Audi se nechalo inspirovat jinými automobilkami a opustilo koncept prostorového zobrazení. Logo je nyní ploché, ve 2D. Odklon od 3D souvisí s jednodušším využitím, zejména v grafických materiálech. Také použití kontrastních barev souvisí se snahou logo více zviditelnit a zjednodušit, černé okraje lemují bílý vnitřek.

Důraz je kladen na kontrast, viditelnost z dálky

Logo je tak vidět z větší dálky. Pro někoho může být krok ke dvourozměrnému konceptu zpátečnickým krokem, ale podle Audi má takový směr, z hlediska digitalizace, jasný smysl a účel. Jednodušší logo vypadá zřetelněji a konkrétněji na monitoru či obrazovce a o to jde, v době, kdy „papír je mrtev.“ Spolu s 3D grafikou opustili také němečtí marketingový specialisté lesklý chrom.

iZdroj fotografie: Audi

Na logu už není, nicméně z aut zcela nevymizel, lze jej například odhalit na masce chladiče. Změna loga k decentnímu výrazu však nenaznačuje to, že by značka Audi nějak měla ustoupit z piedestalu a stát se méně výraznou, naopak. Stačí se podívat na nové Audi Q8 e-tron, které je vše, jen ne nenápadné. A navíc jsou zde jiné prvky, které mají zaujmout, šokovat, například podsvícení a jiné technologické drobnosti.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Co vy, vidíte jasný rozdíl?

Zdroj: Audi
Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články