Riziko požáru je velké, možnost že se propálí čalounění také existuje. Přesto ale někdo s hořícími zápalkami v autě manipuluje.
Jednou věcí je rychle, a hlavně levně opravit auto, druhou stranou pomyslné mince je riziko. Internetová fóra jsou plná nejrůznějších rad a návod na údržbu a opravu automobilu. Velká část z nich je však nefunkční, horší než prázdné hoaxy jsou tipy, které mohou skončit neštěstím. Jako je třeba oprava pomocí hořících zápalek.
Opravovat se dá i otevřeným ohněm, není to ale bezpečné
Jak opravit poškozené čalounění vyrobené ze syntetického materiálu, jak zahladit šrámy a škrábance na plastovém obložení? Výměna poškozeného kusu za zbrusu nový je obvykle řešením ideálním, ovšem asi tím nejdražším. Možné je také sáhnout po nějakém kytu v závislosti na materiálu a jeho barvě. Někdy stačí škrábanec či oděrku rozleštit, jindy pomůže opatrné přebroušení velice jemným brusným papírem.
Kutil a samozvaný experimentátor a zlepšovatel z kanálu Smart Fox neváhá a pracuje s otevřeným ohněm. Má to svou logiku, některé plasty při zvýšené teplotě měknou a stávají se poddajnými. Při dosahu zdroje tepla se skutečně vysokou teplotou, a tím otevřený plamen je, může drobná prasklina v plastu téměř mizet. Tím, jak okraje šrám zavadnou, jak poroztají, dojde k zacelení rýhy.
Lepší než zápalky je horkovzdušná pistole. Nebo fén
„Používání otevřeného ohně v kabině vozu je krajně nerozumné,“ říká servisní expert, pan Pavlíček, „jednodušší je vzít do ruky horkovzdušnou pistoli, tu má dnes doma skoro každý.“ Existují i jiné domácí zdroje tepla, jako například silný a výkonný fén na vlasy. Video je v angličtině, pro ty čtenáře, kteří nehovoří cizím jazykem, doporučujeme zapnout české titulky. Ale logiku věci pochopí asi každý, i bez komentáře.
Je zapotřebí si uvědomit to, že práce s otevřeným ohněm v kabině auta není bezpečná. Ne že by nutně hned auto mělo shořet při neopatrné manipulaci. Ale je jistě zbytečné, když by kus zápalky odpadl, a to se může stát, a došlo k propálení čalounění. Hořící zápalka navíc vydává zápach, který se bude nějakou dobu v autě držet. Za nás tedy asi takový závěr, že rozumíme principu, chápeme ho a umíme ho dokonce v krajním případě akceptovat, ale doporučit jej jako bezpečný nemůžeme.