Dacia zalepila chybu svého bestselleru, vyřešila kritizovaný problém. Zákazníci radikálnímu navýšení tleskají

Pokud něco nové Dacii chybělo, tak to je teď už historií. Automobilka vyslyšela své zákazníka a přinesla kýženou změnu.

i Zdroj fotografie: Hans-Christoph Seidel / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Asi neexistuje žádná jiná automobilová značka, která by tak naslouchala svým zákazníkům. A která by byla se svými zákazníky tak úzce spjatá. To není prázdný marketingový výkřik do tmy, redakce o tom ví své, stačilo se zúčastnit tuzemských setkání s mnohatisícovou návštěvností. Lidi Dacii milují, lakonicky řečeno. Samozřejmě že automobily značky nejsou bez chyby, je zde samozřejmě určitá míra kompromisu.

Dacia už dávno není nekvalitní a opomíjenou značkou

Ovšem auta jsou za velice dobré ceny, poměr užitné hodnoty a nákladů je úchvatný. A postupem času se vozy Dacii zlepšují a zkvalitňují. „Dacia už dávno není onou rumunskou značkou, která zaplňovala prázdno na trhu v době před Sametovou revolucí mezi škodovkami moskviči, trabanty a žigulíky,“ říká expert na servis evropských a japonských automobilů, pan Pavlíček. Pokračuje tak, že „moderní vozy Dacia jsou skvělou volbou, pokud člověk hledá dobré auto za nízkou cenu.“ 

iZdroj fotografie: Dacia

Pokrok mezi modely současnosti a třeba těmi před deseti lety je skutečně znát. „Jako mechanik to obvykle neřeším, ale slyším to u zákazníků,“ pokračuje expert Pavlíček, „co milují, tak je design Dacie. A já se jim ani nedivím, ten posun tam je obrovský.“ Nejde jen o vzhled samotný, ruku v ruce se zvyšující se elegancí pronikly do Dacie a stále sofistikovanější technologie. Pokud dříve auta měla jen základní výbavu, dnes umí nabídnout velice slušný komfort.

Výkon není všechno, ale míň než padesát koní nestačí

Zákazníci značky Dacia jsou věrní, přesto jim ale podle toho, co slýchává mechanik pan Pavlíček, něco chybí. Ne vždy, ne u každého auta, ale přesto. Je to výkon. Tak třeba Dacia Spring, populární automobil. Někdo by mohl namítat, že vypadá skvěle, že se do něj vejde spoustu věcí, ale že předjíždět s ním by mělo být zakázané. Výkon přes čtyřicet koní nejenomže není vstupenkou do světa pouličních závodů

Méně než padesát koní je fakt nedostačujících pro jakékoli ostřejší a bezpečné manévry. Kýžená a avizovaná změna? Je tady Dacia Spring Extreme a to je něco. Radikální navýšení výkonu, dvacet koní navíc. Elektromotor pod kapotou, který dodává točivý moment v podstatě ihned. A 65 koní výkonu už s autem docela pěkně zacvičí. Pohybujeme se samozřejmě v rovině levných Dacií, ať to nikdo nebere tak, že Spring najedou může závodit ve sprintu s Mustangem.

Levný elektromobil si cestu k lidem najde sám, bez tlačenky

Nemůže. Tedy může, ale je to nadsázka. „Myslím si, že tohle auto budou zákazníci milovat a v horizontu let nadšeně kupovat,“ říká pan Pavlíček, „porce výkonu se promítne pozitivně do agility a akcelerace.“  V neposlední řadě je tady cena, která patří mezi nejnižší v kategorii na trhu, a to se počítá. S novou motorizací ELECTRIC 65 má Spring Extreme dojezd 220 km ve smíšeném cyklu WLTP a 305 km v městském cyklu WLTP.

iZdroj fotografie: Dacia

Opět vypadá skvěle, lépe než dřív. Také díky specifikaci Extreme, konkrétně měděně lakované prvky na střešních lištách, krytech zrcátek, středech kol a pod světlomety vpředu. A měděně lakované prvky na výplních předních dveří, okolí výdechů klimatizace, okolí displeje. Plus měděné prošívání sedadel.

Líbí se vám značka Dacia?

Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články