Ojeté Volvo očima servisního odborníka: Jde o jedno z nejspolehlivějších, možná to nejspolehlivější auto své třídy

Koupit si ojetinu, která má nejméně poruch a potíží, je spotřebitelův sen. Experti a servisní odborníci vybrali správnou trefu.

i Zdroj fotografie: Volvo
                   

Návraty známých jmen v rámci modelových řad jsou obvyklé u nejedné z automobilek. Ford už před lety oprášil jméno Kuga (fonetický přepis názvu staršího modelu Cougar), nedávno se znovuzrodil Ford Puma. Tuzemská Škoda Octavia či Škoda Fabia jsou také jasným důkazem. Toyota nejprve zatratila a později znovu velmi ráda oprášila jméno Corolla. Ne vždy ale znovuuvedení jména znamenalo opětovné uvedení stejného typu vozu.

Používat stará jména u nových aut je relativně běžné

Z kupé se stalo SUV, to zvládl Ford. Škoda z kabrioletu udělala hatchback a kombi, potažmo ze shooting brake vznikl liftback a kombi. A podobný průběh měl model Volvo označený V40. Volvo V40 byla kombi alternativa sedanu S40. Vůz byl vyráběn mezi lety 1995 a 2004, pod kapotou se objevila široká paleta pohonných jednotek. Benzínové motory s objemem 1.6, 1.8 a 2.0 litru a atmosférickým plněním, plus dvoulitr turbo a také 1.9litrový diesel.

iZdroj fotografie: Míra Fořt pro AutoŽivě

Volvo oprášilo název, respektive označení V40 v roce 2012 s kompaktním hatchbackem. Byl ve výrobě do roku 2019, rok po uvedení byla představena verze Cross Country. Podle experta jde o jedno z nejspolehlivějších, možná to nejspolehlivější auto své třídy mezi ojetinami. „Nejde ani tak pouze o jeden motor, říká expert na servis evropských a japonských aut pan Pavlíček, ale o celou řadu, která byla montována na pohodlných a dobře vybavených autech.“

Volvo patří mezi spolehlivé značky a V40 toto potvrzuje

„Podle odborníků, mohu-li mluvit nejenom za sebe, ale i za kolegy, se kterými věc konzultujeme, je V40 jedno z nespolehlivějších aut své kategorie.“ V jiných automobilových třídách by to bylo samozřejmě jinak, ale toto není o SUV, kombi či malých autech do města. „Crossover z let 2016 až 2019 v podání Volva V40 CrossCountry je extrémně spolehlivý,“ doplňuje odborník, „zejména je-li vybaven 1.5litrovým čtyřválcovým motorem B4154T4.“ 

Jde o zcela bezúdržbový a nekonfliktní motor? Jistěže ne, určitá slabá místa tady jsou. „Jediným slabým místem motoru jsou olejová těsnění klikového hřídele,“ vysvětluje expert Pavlíček. „Ignorování nízké hladiny oleje je zapovězeno, vždy je třeba sledovat hladinu všech kapalin a včas vyměnit řemen. Pokud praskne, písty se potkají s ventily.“ 

Nejde o jeden motor, spolehlivý je i ekologický dvoulitr

Modelová řada zahrnuje i agregát Drive-E, jde o dvoulitrový agregát s kódovým označením B4204T. Ten se nachází také v crossoverech XC60 a XC90. Jde o motor stejně spolehlivý jako agregát o objemu 1.5 litru. Ojetin značky Volvo s těmito motory je na trhu s automobily z druhé ruky poměrně dost. Existují případy s najetými kilometry hodně přes 200 tisíc km. Není důvod se ale obávat koupit je.

iZdroj fotografie: Volvo

Diagnostika a prověření před nákupem musí být samozřejmostí, narazit jde ojediněle i na skutečně zneuctěné kusy. „Nicméně žádné případy předčasné smrti motorů Drive-E nebyly odborníky zaznamenány,“ říká expert Pavlíček. „Mimochodem, Volvo své vozy stále vybavuje motory Drive-E a nemá v plánu tyto osvědčené agregáty nahradit.“ Pokud tedy někdo touží po stylovém crossoveru a hledá maximální spolehlivost, může mít jasno. Smířit se musí podle specialisty s vyššími provozními náklady na pravidelný servis.

Jak se vám Volvo V40 líbí?

Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články