Nejlevnější Ford Focus za cenu 18 000 Kč zní jako hit. Opak je pravdou

Nejlevnější Ford Focus za cenu 18 000 Kč zní jako hit. Opak je pravdou, podívali jsme se mu na zoubek

Etalon třídy co do jízdních vlastností, praktické rodinné auto s podvozkem schopným sportovní jízdy. Jen ten správný motor by to chtělo!

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

První generace Fordu Focus byla trhákem, druhá řada tak možná přivodila nadšencům s velkým očekáváním mírné rozladění. Myšleno vzhledově, protože jinak byla tehdejší novinka výrazně lepší než předchůdce. Ford Focus II. generace byl ve výrobě v letech 2004 až 2010 a dodneška si zachoval punc atraktivity. Auto bylo a je prostornější, kvalitnější a spolehlivější než první generace.

Golf, nebo Focus bylo dříve zásadní dilema. A je vlastně i dnes

Progres v kvalitě je evidentní jak ve zpracování a použitých materiálech v interiéru, tak na protikorozní ochraně. Stále nejde o špičku ve třídě, ale je dobrým zjištěním, že dvojkový Focus je napaden korozí obvykle už jen na místech, kde se odře nepříliš odolný lak. Jestliže Focus tak trochu nestačil s dechem v závodě kvality Volkswagenu Golf, tak jízdní vlastnosti by mohl vyučovat.

iZdroj fotografie: S vědomím Jaber Automobile

Jde o komfortní automobil, který dobře drží stopu a nezradí ani při sportovně laděné jízdě. Odolnost zavěšení kol je dobrá, dlouhodobou výhodou podvozků od Fordu je i dobrá demontovatelnost a vcelku cenově dostupné náhradní díly. V celé nabídce motorů vlastně figuruje jen jedna menší slabina – kompaktní naftový čtyřválec 1.6 TDCi. Kultivovaný, tichý a pružný motor, původem z francouzského koncernu PSA.

Jiné označení, ale podstata stejná. TDCi je HDi od PSA

Podobně jako dvoulitr 2.0 TDCi vykazuje častější potíže turbodmychadel. Většinou jde o ucpaná sítka v přívodu oleje pro ložisko turba a masivnější úniky oleje. Namáhané exempláře hlásí problémy s dvouhmotovými setrvačníky. Bez problémů nejsou ani filtry DPF. Obecně mezi typické neduhy patří poruchy bezestupňové převodovky CVT, ta v zásadě nejde opravit. Dále závady EGR ventilů, kolísání otáček volnoběhu, občasné zhasnutí motoru u zážehové verze.

Nepříjemné je praskání žárovek v předních světlometech. Za problematické lze označit závady turbodmychadel u motoru 1.6 TDCi, závady škrtících klapek u zážehové verze či poruchy variátoru časování ventilů u 1.6 Ti-VCT. Jaký motor naopak doporučit? Z naftové nabídky asi robustní dvoulitrový čtyřválec spíše než menší 1.8 TDCi. Dvoulitr již na rozdíl od verze použité v první generaci nemá problematické vstřikování, je mechanicky odolnější. Menší benzínové motory 1.4 a 1.6 16V jsou vhodné spíše do města, mimo obec působí líným dojmem. Silnější agregáty jsou spíše raritní. Dalším motorem, který lze doporučit, je čtyřválec 1.6 litru o výkonu 74 kW. Žádný velký sportovec, ale spolehlivý jednoduchý motor určitě. 

Benzínové atmosférické motory moc nejedou, ale vydrží

Na německém serveru s ojetinami je jeden z nejlevnějších Focusů za v přepočtu 18 000 Kč. Rovnou si můžeme říct, že je lepší od něj dát ruce pryč, tedy od tohoto konkrétního kusu. Jde právě o onu zmiňovanou naftovou problematickou šestnáctistovku. Auto je z roku 2006 a má najeto 248 521 km a není ani moc hezké po vnější vzhledové stránce. Je otlučené jako píšťalka, auto je bourané vpředu napravo, byť půjde asi jen o nárazník. Karoserie kombi je praktická, ovšem ne tak elegantní jako hatchback.

iZdroj fotografie: S vědomím Jaber Automobile

Manuál je relativně bezpečnou volbou, byť pětikvalt je dnes už překonaným schématem. Podle prodejce jsou převodovka a motor v perfektní kondici, ale tomu nelze důvěřovat. Výbava je přiměřená, v tom problém nebude. Ale kabina vozu je zasažena brutálním znečištěním, u zadních sedaček je lepší neptat se, čím jsou potřísněné. Tady nejnižší cena znamená laciné lákadlo na drahý průvan v peněžence. Když Ford Focus této generace, tak s jiným motorem a také za jiné peníze. V cenové hladině od 35 000 Kč lze najít vcelku slušné a zachovalé kousky s nájezdem pod 200 000 km.

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií

Líbí se vám Focus druhé generace?

Diskuze Vstoupit do diskuze
146 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články
TOPlist